Senaste nytt

Bestulen ombord på flyg - Har ni råkat ut för det och hur vanligt är det?

Jag har blivit mer försiktig ju mer jag reser. På long haul har jag handbaggage+personal item. Jag brukar lägga de allra viktigaste sakerna som ipad och pass i min personal item, vilken jag numera tar med mig när jag går på toaletten. Det är lite jobbigt såklart, men gör det hellre än finner mig i fjärran land ensam utan pass och pengar.

Har aldrig tänkt på att man kan bli bestulen ombord på ett flyg och till och med i premiumkabin.
Det har väl varit upp i ett par trådar om man litar på folk i loungen
Det var till och med en omröstning
Ja man tror för gott om sina medmäniskor runt omkring en.

Har aldrig tänkt på att man kan bli bestulen ombord på ett flyg och till och med i premiumkabin.
Det har väl varit upp i ett par trådar om man litar på folk i loungen
Det var till och med en omröstning
Samma här... Jag har däremot blivit av med saker som jag glömt ett antal ggr. På den tiden man hade MP3-spelare (innan iPod ens kommit) så glömde jag några sådana i stolen under ett år bl a. Har glömt lurar också. Detta är grejer jag glömt och inte fått tillbaka. Nu är det länge sen jag glömde något ombord dock (fast det var nära senast jag flög CX till Hong Kong, då jag fick vända tillbaka och hämta min laptop :) ).

Jag minns att jag glömde en innebandyklubba i overhead för snart 20 år sedan när jag skulle kliva av på Arlanda efter att ha flugit från Bangkok med Thai om jag minns rätt. Jag fick tillbaka den vilket var tursamt.
Har nog nästan glömt lite andra prylar någon gång men sprungit tillbaka och hämtat den strax innan städarna kommit ombord. :)

Jag minns att jag glömde en innebandyklubba i overhead för snart 20 år sedan när jag skulle kliva av på Arlanda efter att ha flugit från Bangkok med Thai om jag minns rätt. Jag fick tillbaka den vilket var tursamt.
Har nog nästan glömt lite andra prylar någon gång men sprungit tillbaka och hämtat den strax innan städarna kommit ombord. :)
Innebandyklubba i bkk?

Jag är allmänt oförsiktig i lounger, spetsiga delen av planet och i övrigt på flygplatser men har inga problem med att tillrättavisa suspekta objekt med det som nöden kräver!

Toppen