Senaste nytt

Beställ BusinessClass.se bagagetaggar idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ärligt! Jag beställde en då de skulle skickas ut, men den kom aldrig! Kan någon i redaktionen svara på det. Vore kul om jag fick den ngn gång.

Inga problem! Jag har som du kan få.... Är du på träffarna ibland? Isf kan du få direkt. Om inte skickar vi!

Vi har snart redaktionsmöte. Vi tar upp frågan.. Möjligen finns det fler som kan skickas....?.. Jag har själv bara två stycken.

Det är väl många med dig som fyllt i formuläret och inte fått någon? :eek:
Springer runt med en flyertalk tagg just nu så länge.

Ja, det är olyckligt. Tanken var att samla ihop 300 beställningar och göra en sändning av alltihopa där vårt partnerföretag Digaloo hanterade tryckning av kuvert, innehåll, printning av adressetiketter, istopp av ringarna samt frankering. Vi gav möjlighet att beställa under 1,5 månad under hösten 2011 och sedan gjordes sändningen.

I inlägg #106 i denna tråd framgår att vi skickade större delen av dom ringar vi hade tillgängliga i utskicket. I inlägg #114 framkommer att vi kommer ta fram nya taggar med annat utseende.

Det nya utseendet (mini-taggar) är cirka 30% mindre men med dubbelsidig brodyr.

Anledningen till att vi inte gjort fler sändningar av taggar eller broderat fler tidigare är av kostnadsskäl - vi får inte in så mycket pengar och det är rätt dyrt att genomföra. Att skicka taggar till 250 personer kostar oss ca 18000kr. Det är betydligt mer kostnadseffektivt att dela ut taggar på våra events och även i loungehörnorna i fortsättningen.

Jag ska kolla om det går att hitta en lösning för dom cirka 50 personer som valt att lägga en beställning sedan förra sändningen och som inte valt expressleverans (kostar 100kr och täcker vår kostnad för att skicka).

Förslaget med dekal är inte dumt - ska se om jag kan fixa det!

Ja, det är olyckligt. Tanken var att samla ihop 300 beställningar och göra en sändning av alltihopa där vårt partnerföretag Digaloo hanterade tryckning av kuvert, innehåll, printning av adressetiketter, istopp av ringarna samt frankering. Vi gav möjlighet att beställa under 1,5 månad under hösten 2011 och sedan gjordes sändningen.

I inlägg #106 i denna tråd framgår att vi skickade större delen av dom ringar vi hade tillgängliga i utskicket. I inlägg #114 framkommer att vi kommer ta fram nya taggar med annat utseende.

Det nya utseendet (mini-taggar) är cirka 30% mindre men med dubbelsidig brodyr.

Anledningen till att vi inte gjort fler sändningar av taggar eller broderat fler tidigare är av kostnadsskäl - vi får inte in så mycket pengar och det är rätt dyrt att genomföra. Att skicka taggar till 250 personer kostar oss ca 18000kr. Det är betydligt mer kostnadseffektivt att dela ut taggar på våra events och även i loungehörnorna i fortsättningen.

Jag ska kolla om det går att hitta en lösning för dom cirka 50 personer som valt att lägga en beställning sedan förra sändningen och som inte valt expressleverans (kostar 100kr och täcker vår kostnad för att skicka).

Förslaget med dekal är inte dumt - ska se om jag kan fixa det!

Förstår att det kostar pengar, men det är väl ingen som förväntar sig att taggarna skall vara gratis? Jag tror inte jag är ensam om att gärna få en tagg och betala för mig, givetvis ska ni inte gå med förlust för taggarna.

Förstår att det kostar pengar, men det är väl ingen som förväntar sig att taggarna skall vara gratis? Jag tror inte jag är ensam om att gärna få en tagg och betala för mig, givetvis ska ni inte gå med förlust för taggarna.

Jag har inte hittat ett vettigt sätt att hantera enskilda order inkl betalningar, packa och skicka taggar - till ett pris som understiger den nivå som var angiven i formuläret (100kr inkl moms för två taggar). Då använde vi Mailboxes Etc som partner. Det visade sig att cirka 1 på 15 var intresserad av att betala det.

Alla förslag välkomna!

PS. Har nu lämnat förfrågan på konturskurna BusinessClass.se dekaler för väskor i storleken 17 cm bredd. Vill ni ha större dekaler än så?

Jag har inte hittat ett vettigt sätt att hantera enskilda order inkl betalningar, packa och skicka taggar - till ett pris som understiger den nivå som var angiven i formuläret (100kr inkl moms för två taggar). Då använde vi Mailboxes Etc som partner. Det visade sig att cirka 1 på 15 var intresserad av att betala det.

Alla förslag välkomna!
Jag har jobbat med postorder sedan 1994 och har eget lager där vi dagligen skickar mycket försändelser.
Vi skickar de flesta försändelser som Varubrev som är en mycket prisvärd tjänst från Posten.
Varubrev upp till 250gr kostar 19,50 plus moms och delas ut i brevlådan eller SMS-aviseras.

Då vi förbrukar stora mängder maillite-påsar (bubbelpåsar) så har vi mycket bra avtalspris på dem, ca 0,80 plus moms.
Ett adresskort kostar i runda slängar ca 50 öre.
Nettokostnad att skicka taggarna med Varubrev är alltså ca 21kr ex.moms

Väljer man att skicka dem som vanliga brev är portot med frankeringsmaskin 22kr inkl.moms.
Då kan man använda mycket simplare adressetiketter och med påsen så landar vi då på 23kr inkl.moms.

Jag är absolut öppen för diskussion om att hantera dessa utskick och jag har personal på lagret som kan sköta det när jag är ute och flyger :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen