Senaste nytt

Bekräftat: SAS har köpt LN-RKP (ex-LAN)

Ja, alltså kritiken mot detta är ju att kärran inte används som reservflyg utan som en del av ordinarie trafikplanering. 17 T&R på en månad tyder på det. Det du skriver är ju att kärran inte är reservflyg utan en del av "rotationen".
Under sommaren ja, resten av året nej.
Vi ser nog saken olika då jag fortfarande anser att det är ett reservflyg som delar av året nyttjas mer än när något plan är trasigt/på service. Andra anser onekligen inte att det då är ett reservflyg.

Under sommaren ja, resten av året nej.
Vi ser nog saken olika då jag fortfarande anser att det är ett reservflyg som delar av året nyttjas mer än när något plan är trasigt/på service. Andra anser onekligen inte att det då är ett reservflyg.
Japp. Om flyget utgör del av trafikplaneringen under sommaren är det omöjligtvis ett reservflyg. Det ligger liksom i sakens natur.

Det man kan konstatera när man tittar på historiken i juli är att den inte flugit i någon direkt fast rotation, vilket ju faktiskt indikerar att den är en reservmaskin. Flygningarna har varit enligt nedan (konstaterar också att jag räknade fel förut, 33 flygningar totalt har det blivit):

901/902 4 ggr
925/926 1ggn
943/944 3 ggr
943/946 1 ggn
945/944 1 ggn
983/984 1 ggn
997/998 1 ggn
995/996 1ggn
935/936 2 ggr
909/910 1 ggn
9227 (ARN-CPH) 1 ggn

Japp. Om flyget utgör del av trafikplaneringen under sommaren är det omöjligtvis ett reservflyg. Det ligger liksom i sakens natur.
Agree to disagree så lämnar vi det där, vi tycker helt enkelt olika och vi får acceptera varandras åsikter.

Agree to disagree så lämnar vi det där, vi tycker helt enkelt olika och vi får acceptera varandras åsikter.
OK. Det var nog mer semantik tror jag eftersom du skrev att den används i rotationen (vilket jag tror inte är korrekt i sig, utan direkt felaktigt).

Då fick man mögkärran (LN-RKP) på SK0925 CPH-IAD idag. BINGO!!! Not.

Har ett gäng amerikanska förstagångs-SAS-business kunder. ”Not impressed” är väl en hygglig summering av läget.

Detta planet är inte bra för SAS varumärke. Vet att många gillar det, men jag fattar ärligt talat ingenting av det!

Vem gillar det?

På en dagflight till US kan det ju vara kul med variation om man reser en gång i månaden eller så. Men annars, nej, det finns inte så mycket att gilla med det planet jämfört med övriga flottan. Jag har dock fått 'poängen tillbaka' när jag uppgraderat till Business och hamnat på detta plan, så då kan man ju gilla läget, det är ju inte så mycket risigare än t ex BA Club World över Atlanten.

Men som trådstartaren skriver, det är ingen bra reklampelare för SAS.

Equipment change till LN-RKP till Boston... Bra benutrymme på rad 30 i alla fall. 20170921_122209.jpg

Toppen