Nekad inchekning till THAI
Förra veckan var jag bokad på TG 961 till BKK.
Var relativt sent ut på ARN strax efter klockan 12.00. Vi var tre stycken i sällskapet på två olika bokningar.
Jag checkar in först av oss visar mitt pass, EB kort och mitt BA Visa eftersom biljetten är betald med det kortet. Då säger damen vid incheckningen att mitt Visa inte stämmer med det som ligger i bokningen! Kommer på att jag förlustanmälde mitt Visa för ca en månad sedan, jag trodde i min enfald att man fick samma kortnummer på nya koetet, har fått samma pinkod på nya kortet som det gamla.
Du måste få reda på vad ditt gamla kort hade för nummer säger hon. Jag ringer kortutgivaren och talar om problemet och han säger att han inte får ge ut mitt gamla nummer på telefon, jag säger att Du kan väl maila det omgående, nej det går inte men han kan skicka det med posten, men jag skall höra med min chef efter som Du skall ut och resa, efter en minut så kommer han till baka till telefon och säger har Du papper och penna så kommer numret här, verkligen bra service! Sedan gick incheckningen perfekt.
Måste erkänna att jag inte hade en tanke på att det inte är samma nummer på kortet när man har spärrat det, trodde att "det ändrade något i magnetslingan".
Slutsats tro aldrig ta reda på fakta.