Golfkillen
Medlem
Du menar att likt ett kinkigt barn som inte får glass?Han har ju f h… gått miste om sin first glass!! Håll alla skyldiga.. tycker jag
Du menar att likt ett kinkigt barn som inte får glass?Han har ju f h… gått miste om sin first glass!! Håll alla skyldiga.. tycker jag
Väldigt trist att gå miste om en first. Sen är frågan varför SAS har denna regel på plats. Vore det inte mer förmånligt för dem att tillåta ändring/avbokning av redan påbörjad resa mot en högre avgift t.ex 1500 SEK istället för 150 SEK. Fler intäkter till SAS, samt att man slipper kompensera partnern för den bokade bonusresan då betalningen för detta sker efter att resan har ägt rum.
Vilket det ofta gör nära inpå avgång.Det ska ju även finnas tillgängliga platser.
Vilket det ofta gör nära inpå avgång.
Angående att Amex skulle ersätta mer: Borde inte detta falla under moment "Förseningsskydd"? Då är det mycket riktigt 2000 kr i ersättning som gäller.Det är jag med, men amex har ganska ordentliga gränser per person. Förmodligen räcker inte till enkel F biljett, men skulle inte vara nåt problem att köpa en C. OP nämnde 2-4-1 och då misstänker jag har hen ett Amex kort som lär täcka mer än en taxi resa. Men vi vet inte hur OP betalade, vilka försäkringar hen har, osv.
Jag är bara nyfiken varför hen säger att försäkringen inte täcker. En krock på vägen till flygplatsen är verkligen skolboksexempel för en oförutsedd händelse...