Senaste nytt

Behöver er hjälp!!! Missade min first glass Eurobonusresa

Kan det vara så att biljetterna betalades med miles? Då är det många kort försäkringar som inte definierar det som en resa betald med kortet även om skatter och boende betalades med kortet. Många kort har en övre gräns på ersättning som kanske är lägre än 2 first class 1 vägs biljetterna från Kina köpt i sista sekunden.
Det är jag med, men amex har ganska ordentliga gränser per person. Förmodligen räcker inte till enkel F biljett, men skulle inte vara nåt problem att köpa en C. OP nämnde 2-4-1 och då misstänker jag har hen ett Amex kort som lär täcka mer än en taxi resa. Men vi vet inte hur OP betalade, vilka försäkringar hen har, osv.

Jag är bara nyfiken varför hen säger att försäkringen inte täcker. En krock på vägen till flygplatsen är verkligen skolboksexempel för en oförutsedd händelse...

Det är jag med, men amex har ganska ordentliga gränser per person. Förmodligen räcker inte till enkel F biljett, men skulle inte vara nåt problem att köpa en C. OP nämnde 2-4-1 och då misstänker jag har hen ett Amex kort som lär täcka mer än en taxi resa. Men vi vet inte hur OP betalade, vilka försäkringar hen har, osv.

Jag är bara nyfiken varför hen säger att försäkringen inte täcker. En krock på vägen till flygplatsen är verkligen skolboksexempel för en oförutsedd händelse...
Kan vart bristande kommunikation och knackig telefonlinje i kina.

Men fick från amex att de skulle täcka 2000kr.
Kändes dock konstigt. Orkade inte tjafsa där och då!

Men nu ska jag inleda process mot flygbolag + försäkringsbolag för att se vart de leder.
Hoppas på få lite EB-poäng av sas som goodwill…

Men nu ska jag inleda process mot flygbolag + försäkringsbolag för att se vart de leder.
Hoppas på få lite EB-poäng av sas som goodwill…
Återigen, verkligen trist vad som hände med att ni missade resan och hamnade på sjukhus. Men varför inleda process mot flygbolag? De gjorde väl allt ni kommit överens om i avtalet? Varför ska de ersätta dig för att du kom försent? Då kommer de ju ta en ekonomisk smäll för något de inte orsakat. Såklart kan man ju fråga snällt, men ju inte ställa några krav.

Det snåriga med Award-biljetter är att den faktiskt redovisade summan blir endast på skatterna, vilket kan vara mycket lågt i förhållande till vad själva biljetten kostar. En försäkringsbolag kan nog initialt vilja endast ersätta på denna summa. Det är inte helt tydligt hur försäkringsbolagen värderar eller ens förhåller sig till Awardbiljetter överhuvudtaget. Jag har personligen via Amex Elite fått ersättning på Award-resa så fortsätta att utröna alla vägar, läs på villkoren, prata med KO o dyl.

Återigen, verkligen trist vad som hände med att ni missade resan och hamnade på sjukhus. Men varför inleda process mot flygbolag? De gjorde väl allt ni kommit överens om i avtalet? Varför ska de ersätta dig för att du kom försent? Då kommer de ju ta en ekonomisk smäll för något de inte orsakat. Såklart kan man ju fråga snällt, men ju inte ställa några krav.
Jag undersöker alla vägar just nu och ser vad resultatet blir. :)

Toppen