Senaste nytt

Baggage drop inom Star Alliance

agehall

Medlem
Jag har aldrig varit med om att markpersonal även varit kabinpersonal. Det är ju helt olika yrkesgrupper. Däremot är det väl inte ovanligt att markpersonal har lite olika arbetsuppgifter - det beror nog på hur mycket personal som krävs för varje uppgift på den lokala flygplatsen.
 

fcx

Medlem
Samma i incheckning och gate händer så ofta att det inte ens är värt att påpeka (även på stora flygplatser som ARN).

Samma i incheckning och ombord händer väl bara på Papa Westray?
 

NotRyan

Medlem
Samma i incheckning och gate händer så ofta att det inte ens är värt att påpeka (även på stora flygplatser som ARN).

Samma i incheckning och ombord händer väl bara på Papa Westray?

Samtidigt kanske :) Jag menade mer att det nog finns en del småbolag där dom roterar runt och "alla kan göra allt" marktjänst en dag, kabinpersonal nästa dag.
 

mha321

Medlem
Samtidigt kanske :) Jag menade mer att det nog finns en del småbolag där dom roterar runt och "alla kan göra allt" marktjänst en dag, kabinpersonal nästa dag.
Jag har för mig att Sverigeflyg gör det, åtminstone på vissa linjer.

Att det är samma på incheckning och gate tycker jag däremot är vanligt på rätt många ställen. Tex på SAS är det ofta det på outstation tycker jag - däremot aldrig på tex Arlanda.
 
Toppen