Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Hej,

Jag har åkt några segment nu inrikes samt Karibien senaste par veckor på dessa "K-UP fares". Inrikes bokas flighterna hos BA EC som bokningsklass "F". Det vill säga att alla resor under 2000 miles inrikes i USA (samt till/från Kanada) ger 60 TP per segment. Resor till och från Karibien bokas som "J" och ger 40 TP.

Konkret exempel från min senaste resa:
05-Aug-12 07-Aug-12 NEWARK NJ - MIAMI (F/F)
AA1921(Operated by: American Airlines)(Booking ref: XXXXXX) 60 1,096
Cabin Bonus 0 548
Tier Bonus 0 1,096

05-Aug-12 07-Aug-12 MIAMI - CURACAO (C/J)
AA1879(Operated by: American Airlines)(Booking ref: XXXXXX) 40 1,192
Cabin Bonus 0 298
Tier Bonus 0 1,192

Kontrollfråga, som jag faktiskt inte vet svaret på: om jag flyger tor ARN-LHR med Avios (är det ens lönsamt med tanke på avgifterna ?) - får jag TPs på bonus resor ?

En Business tor Stockholm - London verkar gå på 4.350 sek om man stannar natt lördag-söndag.

Behöver 80TP innan sista Oktober - någon bra idé som slår tor ARN-LHR i business class ?

Nej, 2600:- ToR till London i Club är nog bland det bästa sättet att skrapa ihop 80 TP.
Jag är dock ingen expert, kanske det går att få ihop det billigare i USA?

Abu Dhabi - Muscat enkel väg med BA ger 40 TP i Club och kostar 1100 SEK så har du vägarna förbi där så... :)

Last edited:
Kontrollfråga, som jag faktiskt inte vet svaret på: om jag flyger tor ARN-LHR med Avios (är det ens lönsamt med tanke på avgifterna ?) - får jag TPs på bonus resor ?

En Business tor Stockholm - London verkar gå på 4.350 sek om man stannar natt lördag-söndag.

Om det är lönt låter jag vara osagt, det är upp till var och en att värdera sina poäng.
Men ska jag försöka ha en åsikt så har för mig att de minskade avgifterna nyligen för bonus resor inom Europa. Detta gör att om du måste resa nära inpå och priserna är riktig höga kan det vara värt det.

På andra frågan är svaret nej. Man får inga avios eller TP på bonusresor

Last edited:
Notering och svar på min egna fråga: Om man tar ut en biljett för Avios (dvs bonusresa) så får man INTE poäng - vilket såklart är helt naturligt, men visst hade det varit bra om det vore möjligt.

ARN-LHR i business class kostar 30.000 avios tor och 356 sek för övrigt om jag läste rätt inatt.

Som det ser ut just nu så tar vi (jag och frun står i samma läge, båda behöver vi 80TP) en helg i London - det skadar aldrig ;-)

Andreas Ericsson: Hur fick du det till 2600 sek ? Jag hittar bara runt 4350 i club ?

Uj jag måste ha varit helt blind - kollade helgen framför men inte om en månad. Suck !

Jättetack för tipsen !

(och vi är redan anmälda till Boooostern)

Sedan BMI:s rutter tillkommit är det här de som ger 2x80 TPs i CE från LHR/LGW

ATH - Athens,
HEL - Helsinki,
IST - Istanbul,
LCA - Larnaca (Cyprus)
SKG - Thessaloniki
TIA - Tirana
OTP - Bucharest
SOF - Sofia
RAK - Marrakech
AGA - Agadir
KBP - Kiev
LED - St Petersburg
ALG - Algiers
TUN - Tunis
TIP - Tripoli (Libya)

(från ft)

Ny rutt som ger 80TP från LHR.

British Airways in Winter 2013/14 season is launching London Heathrow – Las Palmas operation, where it’ll operate Saturday-only service on board Airbus A320 aircraft.

BA488 LHR1005 – 1435LPA 320 D
BA489 LPA1520 – 1940LHR 320 D

Last edited:
Toppen