Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Exakt. Det finns ingen business-kabin inom UK.

Det viste jag redan på basis av BA:s sittplatskartor. Ville bara lite lätta på stämmningen med tanken av servering på en De Havilland. :) Det skulle vara intressant att se hur de skulle fungera. Dock på Airline Meals finns ju matlådor även från udda flyg med riktigt små plan, så i princip är det ju möjligt. Kombinerad pilot och CC.

Varför inte bara köra IAPLON från sthlm för ca 4500 och fixa connection till Stockholm?

Han förlorar 2x40 TPs och prisskillnaden är bara ca 1200kr.

Det här ger 280 TPs
Aplon.jpg

Jag tror jag nappar på Skottland. Förutom att TP-saldot för betalda kronor/euron är god, så blir det gott med Avios p.g.a. klass J - 1250 Avios per J-segment. :) I.o.f.s. så tillåter IB sidetrips på sin fare och jag fick bl.a. HEL-LHR-MAD-BCN-MAD-SVQ-MAD-LHR-HEL prissatt, dock inte lika billigt.

En intressant idé är även att helt enkelt ta HEL-LHR-IST t/r med BA. 320 TPs, men priset är lite syrligare. Dock i samma klass som TK i.o.f.s.

AY till AGP skulle vara en enkel lösning, men jag behöver nu segment med BA till. Men... OBS, OBS! Detta betyder bara, att jag under min första återkvalning kan undvika mina gamla fel. :)

@Homer Jag lyfter mina bägge tummar för dig.

Apropå Skottland så har Finnair lanserat HEL-EDI,
EDI är ett bra nav, det finns anslutningar till bl.a. DUB, MAD, LCY, LGW, SNN, LHR

eff 18APR16 Helsinki – Edinburgh 3 weekly A319, up to 4 weekly in peak summer season
AY927 HEL0830 – 0910EDI 319 14
AY927 HEL1630 – 1710EDI 319 7
AY927 HEL1720 – 1800EDI 319 3

AY928 EDI0950 – 1440HEL 319 14
AY928 EDI1815 – 2305HEL 319 7
AY928 EDI1840 – 2330HEL 319 3

Hjälp, billigast möjliga 4 resor från och tillbaka till Arlanda närsomhelst i november.

Även om jag tycker att BA inte känns likabra som tidigare med alla enhancements som varit senaste året vill jag ändå satsa en liten slant på att behålla mitt silverkort som löper ut i Januari. Jag har alla 600 TP redan men inga flyg med varesig BA eller Iberia i år.

Jag undrar därför om någon på forumet kan hjälpa mig hitta mina 4 ben till så lågt pris från Arlanda närsomhelst i November. Jag vill övernatta en natt på destinationen och måsta flyga med BA eller Iberia, annars inga andra krav. Tack på förhand!

Toppen