Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Trist är väl bara förnamnet :(

R-klass ger inte heller poäng till AAdvantage: Ligger R före eller efter I i listan över bokningsklasser hos Qatar? Kan det vara så att de andra bolagen helt enkelt inte hunnit uppdatera sina tabeller ännu? Hoppas kan man ju!

I QR:s intjäningstabell så är R- och I-klass jämnställda så låt oss hoppas att övriga OW-bolag
uppdaterar sina intjäningstabeller så att även R-klass ger (t.ex.) 4 x 140 TP på en t/r ARN-
DOH-BKK !

Ok, det är bra (för dottern) men likafullt så räcker inte de 560 TP man tjänar
(tjänade?) på en t/r med QR till Bangkok.
För att få status med BA behöver man 2/4 flighter med BA också så de sista 40TP som saknas drar man lätt in på att åka fram och tillbaka till England.

I QR:s intjäningstabell så är R- och I-klass jämnställda så låt oss hoppas att övriga OW-bolag
uppdaterar sina intjäningstabeller så att även R-klass ger (t.ex.) 4 x 140 TP på en t/r ARN-
DOH-BKK !
Finns väl fortfarande bokningsklasser hos MH som också ger 0 trots att de ät business, så jag tänker inte hålla andan.

Finns väl fortfarande bokningsklasser hos MH som också ger 0 trots att de ät business, så jag tänker inte hålla andan.

Jo, jag ser att MH inte ger poäng på bl.a. I-klass. Hade tänkt mig en sväng med MH BKK-KUL
via SIN i oktober för att få lite extra TP men då blir det väl dyra biljetter (och enligt @Traveller
är MH inte någon höjdare på short-haul business). Jag bokar nog CX BKK-SIN t/r och hoppar
över KUL denna gång.

Jo, jag ser att MH inte ger poäng på bl.a. I-klass. Hade tänkt mig en sväng med MH BKK-KUL
via SIN i oktober för att få lite extra TP men då blir det väl dyra biljetter (och enligt @Traveller
är MH inte någon höjdare på short-haul business). Jag bokar nog CX BKK-SIN t/r och hoppar
över KUL denna gång.
Precis så är det. De senaste upplevelserna i C med Malaysian på kortdistans (räknas som 3 timmar på Malaysian) var under all kritik med tuggummikött och försvunnet bagage - två gånger. Ingen egen personal på BKK heller varför man var helt i händerna på något typ Menzies (var inte Menzies). Däremot så tycker jag longhaul är bra faktiskt med Malaysian. Nu byter man ju dessutom ut stolarna. Jag har precis bokat 2 biljetter i C med Malaysian mellan ICN och DPS (Bali) och känner mig helt nöjd med det. Något som också är rätt okay är att Malaysian har ganska bra priser på sina C biljetter.

@Traveller MH har absolut bra priser men biljetterna jag hittade från BKK var alla i
I-klass vilka inte ger några TP till BA, vilket ju var målet med denna resa.

Eftersom det inte finns ännu något datum för när AAdvantage går över till den inkomstbaserade modellen för poäng, så är min stora MR på MAD-CDG-MAD ännu bokad med AA Platinum-kort på sikte och en hel del mil att unyttja senare för bl.a. att få flyga CX i F på longhaul.

Eftersom min resa är först i juli, så hinner eventuellt förändringen ske före det och då är det tack och adjö till Platinum. Har nu satt mig in på BAEC och Iberia Plus, eftersom TP/EP-modellen blir lättare att upprätthålla med mitt resemönster.

Har jag nu uppfattat rätt, att det krävs BA med BAxxxx eller duger även en codeshare med AAxxxx, men BA metall som kvalificerande flyg, i fall alla TPs finns?

Toppen