Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Valley

Medlem
Skall vara i München 10 Maj 2017 och kan åka från SE/NO tidigast 8 Maj.
Och så åker jag tillbaka 14 Maj och då bör jag nog vara tillbaka 14 kan gå med 15 också.
Funderat på om det kan vara förståndigt att ta vägen via USA och då ingår också Helsingfors.
Någon som orkar ta sig tid och har ett bra och prisvärt förslag ? Eller är jag lite tidigt ute ?
 

agehall

Medlem
Du lär få svårt med det där eftersom de billigare biljetterna inte tillåter stopovers, så du kan inte stanna i München utan att det blir dyrt. Sedan brukar biljetterna bara tillåta två byten i EU och två i USA, vilket gör att du inte får någon vinst med att flyga via HEL - det ger bara effekt om man flyger HEL-UK, annars är det bättre att ta sig till LHR så du får många olika connections mot USA, men i praktiken har jag väldigt svårt att se en vettig TP-run till MUC via USA, iallafall om du vill ha något som är prisvärt.
 

Homer

Medlem
200TPs (2x80 +2x20 HEL-TLL bokas i Y) går att välja BA eller Finnair(och testa A350)

Tallin.jpg
 

JensE

Medlem
Kollade flygbiljetter för att eventuellt ta mig till Perhentian Islands och blev häpen hur billigt det var i affärsklass.

För ca 860:- (Bokningsklass Z så tur och retur bör ge 80TP) kan man flyga mellan Kuala Lumpur (KUL) och Kota Bharu (KBR)
Måste vara borta minst 2 dagar och om det är någon som verkligen vill racka upp massa TP kan saxa biljetter som en galning. (verkar vara 3 extremt billiga avgångar per dag av 5)

mh.png


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

palmen

Moderator
Kollade flygbiljetter för att eventuellt ta mig till Perhentian Islands och blev häpen hur billigt det var i affärsklass.

För ca 860:- (Bokningsklass Z så tur och retur bör ge 80TP) kan man flyga mellan Kuala Lumpur (KUL) och Kota Bharu (KBR)
Måste vara borta minst 2 dagar och om det är någon som verkligen vill racka upp massa TP kan saxa biljetter som en galning. (verkar vara 3 extremt billiga avgångar per dag av 5)

Visa bifogad bild 60494


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Ritkigt bra pris, 19 resor så blir man Emerald på British Airways (om man dessutom gör 4 BA-kodade flighter).
Total kostnad ca 16000 kronor
 

Senator

Moderator
Vad kostar ett GGL? (Orkar inte räkna)

Man måste väl först till Concorde Room nivå på 5 000, och sedan 3 000 per år efter det nu? Men om vi säger 4 000 på denna och 1 000 att ta sig till KUL samt lite harvande med BA för att få 4 segment, så skulle det vara:
4 000 TP / (2 x 40 TP = 80) som blir 50 t/r x 860kr = 43 000kr.

Billigt, men nej tack..
 

Karl Pedal

Medlem
Hittar bra priser i BA Premium Economy (WTP) från Stockholm/Göteborg till USA nu. Dock är det bara WTP på långflyget, och economy på övriga sträckor.
Prisexempel Los Angeles 5370kr, Seattle 5370kr, New york 4983kr, Chicago 5199kr, Honolulu 9975kr. Exempeldatum i Mars/April.
Bokningsklassen ser ut att vara T på långflyget och K på anslutande flyg från Sverige.
 

Homer

Medlem
Hittar bra priser i BA Premium Economy (WTP) från Stockholm/Göteborg till USA nu. Dock är det bara WTP på långflyget, och economy på övriga sträckor.
Prisexempel Los Angeles 5370kr, Seattle 5370kr, New york 4983kr, Chicago 5199kr, Honolulu 9975kr. Exempeldatum i Mars/April.
Bokningsklassen ser ut att vara T på långflyget och K på anslutande flyg från Sverige.


Tillsvidare pris som funnits länge, för intjäning/tripple Avios och se denna tråda
[Premium Economy] Sverige/Danmark - USA fr. 5.300SEK British Airways/American A. | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen