Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Homer

Medlem
När Qatar går med i OW blir livet enklare för de som har svårt att få ihop tillräckligt med TPs,
för man kommer att tjäna mer TPs än med BA på många resmål.
Oftast blir det såhär.

ARN-DOH-XXX ger 4x140= 560 TPs i Business (vissa destinationer t.ex MEL ger tom 2x 140 + 2x160)

jämfört med

ARN-LHR-XXX 2x40 + 2x140 =360 TPs

Visst man tjänar färre Avios, men å andra sidan är Qatar oftast lite billigare
och framför allt så slipper man Afternoon Tea och Brunch mellan ARN-LHR :)

På vissa korta rutter säljs inte Business utan bara Economy/First
Bokar man en resa från Sverige till exempelvis Kuwait ger det mao 2x 140 + 2x 60

qatar.jpg
 

Mr.Frodo

Ny medlem
agehall: Det kanske är så enkelt, men jag tänkte att det kanske gick att ordna innan. Ännu bättre skulle vara att på något sätt bibehålla Privilige Club statusen och ändå kreditera TP till BAEC. Men det kanske inte är tillåtet.
 

doc

Medlem
Mr.Frodo Prova att öppna bokningen på BA: Manage My Booking (Hantera min bokning) och logga in med PNR och efternamn. Där borde du kanske kunna ändra vilket kort som är inlagt.
 

agehall

Medlem
@agehall: Det kanske är så enkelt, men jag tänkte att det kanske gick att ordna innan. Ännu bättre skulle vara att på något sätt bibehålla Privilige Club statusen och ändå kreditera TP till BAEC. Men det kanske inte är tillåtet.

Det går, men risken är att agenten gör fel och då blir det oftast tvärt emot vad man vill. Mitt råd är att byta helt i bokningen och sedan visa upp ditt kort för att få dina statusförmåner.
 

Concorde

Founding Member
Om ni lyckas öppna partner bokningar i MMB blir jag imponerad. BA förbättrade ju hemsidan innan sommaren och nu går det inte att få upp partners i MMB längre....
 

doc

Medlem
När hände det? Jag lyckades få upp min Finnair-bokning på MMB i juni. Den kom inte upp automatiskt i min BAEC-profil som den gjort tidigare, men man kunde öppna den med PNR och efternamn,
 

Concorde

Founding Member
När hände det? Jag lyckades få upp min Finnair-bokning på MMB i juni. Den kom inte upp automatiskt i min BAEC-profil som den gjort tidigare, men man kunde öppna den med PNR och efternamn,

Ah då kanske dom har rättat till det. Ovan trick funkade inte för mig innan det datum du nämner, men ska prova med veckans bokningar.
 
Toppen