Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

1) Vad gäller hotell kan jag rekommendera Hilton Canary Warf som var fräscht och prisvärt. Ligger väldigt nära LCY när du åker därifrån på förmiddagen. Området var väldigt trevligt också.

2) Inreseformaliteterna är klara på max 10 minuter, så tiden räcker garanterat. Det är ingen kö, 2 - 3 diskar öppna och max 30 pers på ditt plan som gör transit.

3) Pass

4) Pass

5) Jag rekommenderar att du hyr en bil för att ta dig runt stora ön. Besök nationalparken vid vulkanen exempelvis eller någon kaffeplantage. Jag bodde på Hilton Grand Vacations King's Lane som var ett väldigt trevligt lägenhetshotell. Beror lite på vad du är ute efter. Waikiloa är ett fint turistområde och där finns flertalet hotell från olika kedjor.

- Lämpligt prisvärt hotell i London för övernattning eftersom transfer från LHR till LCY med ca 13 tim layover.

- Jag antar att man klarar av inreseformaliteterna till USA redan i SNN. Stämmer det och räcker verkligen 45 min för detta?

- Räcker 4 tim för att klara av en transfer mellan JFK och EWR? Hur tar man sig mellan flygplatserna (shuttelbus, metro, taxi,...)?

- Förslag på prisvärt bra hotell samt aktiviteter för att fördriva en ca 19 tim lång layover i LAX.

- Förslag på trevligt hotell i KOA, eftersom man blir tvungen att stanna där några nätter innan man kan flyga hem igen.

Även om jag har aldrig rest British Airways (BA) flyg mellan London LCY - Shannon - New York JFK, tror jag inte att BA flyger vidare utan passagerare som inte är klar med immigration i Shannon. (möjligen om någon är avvisad för inträde till USA)

Swiss, man hade nog aldrig haft denna tidtabell om det inte var så :)

Hör mycket positivt om DoubleTree vid Tower Bridge men har inte testat detta själv, annars kan man bo varsomhelst och åka nästa morgon via tuben och Light Rail.

Jag skulle göra så här i NYC:
AirTrain till Jamiaca Station
LIRR till Penn Station
NJ Trains to Newark Airport

Det går allt som allt rätt snabbt, gissar 90min

Hilton LAX är trevligt, hyr en bil och åk till Huntington Beach eller kanske Laguna Beach

Wakiki Beach har massor av hotell

Bra!

Tack för input Doc och Senator!

Hur är det egentligen om man vill maximera antalet TP. Spelar det någon roll om jag tar en flight mellan ARN-HEL som är operated by Flybe eller Finnair? Samma fråga på sträckan HEL-LHR. Spelar det någon roll om jag tar en flight operated by BA eller AY?

Bra!

Tack för input Doc och Senator!

Hur är det egentligen om man vill maximera antalet TP. Spelar det någon roll om jag tar en flight mellan ARN-HEL som är operated by Flybe eller Finnair? Samma fråga på sträckan HEL-LHR. Spelar det någon roll om jag tar en flight operated by BA eller AY?

Nej

l9qkcAU.png

1160 TP för 16K. Inte illa.

Det är inte det att jag räknat fel, utan snarare att ITA Matrix inte gjorde som jag sa åt den och jag dubbelkollade inte att flyget verkligen gick från EWR istället för från JFK. Nu har jag gjort om och gjort rätt. Hittat bättre pris dessutom som plåster på såren för alla som kände sig lurade av mitt förra inlägg.

Visa bifogad bild 19889

Utöver 1.500TPs blir det (inkl. silver/guldbonus) 52.588 Avios (625 + 2.835 + 10.383 + 6.188 + 6.263) x 2

Last edited:
gdaily skrev:
Jag är inte säker på att den sträckan ger Tier Points till BA (är ett FlyBe-flyg som har "fel nummer", i alla fall tidigare var det så.
De flighterna har code AY2XXX , så enligt det här ska det inte vara något problem.

Executive Club Members cannot collect Avios or Tier Points on Finnair codeshare flights that are operated by Flybe Finland (AY8100 - AY8700).

Jag sitter och kollar på ett skutt till Tallinn över dagen för att skrapa ihop lite saknade TPs. Jag får dock bara fram bokningsklass B på sträckan HEL-TLL vilket är full fare economy. Hade ju velat ha business hela vägen. Har kollat olika datum och får hela tiden I-klass ARN-HEL och B-klass HEL-TLL. Någon som har något lämpligt förslag?

Mitt läge är att jag skulle behöva skrapa ihop 170 TP innan 8 oktober för så billig peng som möjligt. Helst utan övernattningar!

Mvh

Christian

Toppen