BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Apropå Concorde Room så flyttar en massa rutter från terminal 5 till

terminal 3 den 14e oktober 2015, så inget CCR på utresan.

Denver

Kapstaden

Miami

Las Vegas

Vancouver

Nairobi

Phoenix

Accra

Terminalbyten... |

Senator skrev:SomHomerskriver har jag fått ok på bokning av "OpenJaw" samt mixat kabiner utan problem:ARN-LHR-IAD CE/FJFK-LHR-ARN CW/CEKlicka för att utvidga...

Fungerar detta även vid "online"-bokning - isåfall finns det några råd om hur man gör för jag hittar inget?

Efter ändringarna den 28:e april ser det ut såhär.

Kostnad från London Heathrow (* Gatwick) i 1:a klass t/r Off-Peak / Peak

Zone 5 136.000 / 160.000

Abu Dhabi, Accra, Bahrain, Baltimore, Bermuda, Boston, Chicago, Doha,

Dubai, Lagos, Montreal, Muscat, New York, Philadelphia, Riyadh, Toronto,

Washington

Zone 6 170.000 / 200.000

Antigua, Atlanta, Austin, Barbados*, Beijing, Bangalore, Calgary, Cancun, Cape

Town, Chennai, Dallas, Dar Es Salaam, Delhi, Denver, Entebbe, Grand Cayman,

Grenada, Houston, Hyderabad, Johannesburg, Kingston, Las Vegas, Los Angeles,

Luanda, Lusaka, Male, Mexico City, Miami,

Montego Bay, Mumbai, Nairobi, Nassau, Orlando, Phoenix, Port Of Spain,

Providenciales, Punta Cana, San Diego, San Francisco, Seattle,

St Kitts, St. Lucia*, Tampa, Tobago, Trinidad, Vancouver

Zone 7 204.000 / 240.000

Bangkok, Hong Kong, Rio De Janeiro, Sao Paulo, Seoul, Shanghai,

Tokyo

Zone 8 238.000 / 280.000

Singapore, Kuala Lumpur

Zone 9 340 000 / 400.000

Sydney

Anslutning, kostnad för enkel, Off-Peak / Peak

Zone 1 Göteborg, Köpenhamn, Stavanger, Bergen

Ekonomi 4.000 / 4.500 Business 7.750 / 9.000

Zone 2 Stockholm, Oslo

Ekonomi 6.500 / 7.500 Business 12.750 / 15.000

Jag har fått min första 2-4-1 voucher nu och spanar på att ta en tripp i First till Sydafrika nästa höst. Min fundering är om det går att boka asymmetrisk routing med vouchern så man flyger ut till Johannesburg och sen hem med ett stop-over i Kapstaden, alternativt en vanlig open-jaw ut till Johannesburg och hem från Kapstaden?

mash skrev:Jag har fått min första 2-4-1 voucher nu och spanar på att ta en tripp i First till Sydafrika nästa höst. Min fundering är om det går att boka asymmetrisk routing med vouchern så man flyger ut till Johannesburg och sen hem med ett stop-over i Kapstaden, alternativt en vanlig open-jaw ut till Johannesburg och hem från Kapstaden?Klicka för att utvidga...
Jag är inte säker på att man kan ta stopover med BA Visa 2-4-1 voucher. Personligen tror jag inte det.

Edit: jag såg att det var en British Airways Visa 2-4-1 voucher.

mash skrev:Jag har fått min första 2-4-1 voucher nu och spanar på att ta en tripp i First till Sydafrika nästa höst. Min fundering är om det går att boka asymmetrisk routing med vouchern så man flyger ut till Johannesburg och sen hem med ett stop-over i Kapstaden, alternativt en vanlig open-jaw ut till Johannesburg och hem från Kapstaden?Klicka för att utvidga...
Open Jaw kan du boka, men inte stopover längre än 24 timmar.

Edit: precis som Dr. Miles så såg jag för sent att det handlade om BA voucher och inte SAS/Amex. Sorry.

bnr skrev:Har ingen koll öht på BA-reglerna men är ni säkra på att ni har svarat i rätt tråd? Detta är tråden för BA Visa 2-4-1.Klicka för att utvidga...
Eh, jag gör precis som @Dr. Miles avbön - jag läste bara 2-4-1 och tänkte SAS/Amex. Sorry, och tack för påpekandet!

Jag har ingen koll alls på vouchern från BA Visa.

Har brottats med oneline-bokningen en stund och hittat att ett möjligt problem är att BA inte trafikerar Johannesburg-Kapstaden själva utan att det är deras dotterbolag Comair som kör där, och vouchern gäller bara "rena" BA-flighter som jag förstått det. Comair-flighterna visas när man söker för vanlig avios-resa, men dom syns inte när man har vouchern vald.

Har precis satt ihop en bokning med min 2-4-1. Fick dock beskedet att den inte kunde kombineras med GUF2 (Gold ugrade for 2) i samma bokning. Bullshit säger jag, men de står fast vid sin sak. Det de hänvisar till är punkt 5 i T&C:

Gold Upgrade vouchers cannot be used in conjunction with any bookings that have already been subject to an upgrade (Avios points for Upgrade or Gold Upgrade vouchers), or any other promotions/offers.

Tydligen faller 2-4-1 under den definitionen.

gunry skrev:Har precis satt ihop en bokning med min 2-4-1. Fick dock beskedet att den inte kunde kombineras med GUF2 (Gold ugrade for 2) i samma bokning. Bullshit säger jag, men de står fast vid sin sak. Det de hänvisar till är punkt 5 i T&C:Gold Upgrade vouchers cannot be used in conjunction with any bookings that have already been subject to an upgrade (Avios points for Upgrade or Gold Upgrade vouchers), or any other promotions/offers.Tydligen faller 2-4-1 under den definitionen.Klicka för att utvidga...

Så ska det inte vara. Åker på en sådan bokning om 14 dagar.

khybner skrev:Så ska det inte vara. Åker på en sådan bokning om 14 dagar.Klicka för att utvidga...

Vad föreslår du att jag gör? Bokar och sedan ringer upp och försöker uppgradera? Är inte så sugen på att åka WT+ SIN-LHR. Bokningen är alltså inte betald och bekräftad ännu.

gunry skrev:Har precis satt ihop en bokning med min 2-4-1. Fick dock beskedet att den inte kunde kombineras med GUF2 (Gold ugrade for 2) i samma bokning. Bullshit säger jag, men de står fast vid sin sak. Det de hänvisar till är punkt 5 i T&C:Gold Upgrade vouchers cannot be used in conjunction with any bookings that have already been subject to an upgrade (Avios points for Upgrade or Gold Upgrade vouchers), or any other promotions/offers.Tydligen faller 2-4-1 under den definitionen.Klicka för att utvidga...
Jag har bokat 2-4-1 och GUF2 i samma bokning flera gånger, det är ju en av fördelarna med BAEC. Det som sker är ju att du bokar en biljett i t ex WT+ sedan använder du din GUF2 och gör det till en CW-biljett. Sedan får ju Entercard ersätta BA för en CW-biljett. HUACA

Är rädd för att tappa mina platser om jag släpper min bokning helt. Blir vansinnig på den här agenten alltså.

Back