Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Har brottats med oneline-bokningen en stund och hittat att ett möjligt problem är att BA inte trafikerar Johannesburg-Kapstaden själva utan att det är deras dotterbolag Comair som kör där, och vouchern gäller bara "rena" BA-flighter som jag förstått det. Comair-flighterna visas när man söker för vanlig avios-resa, men dom syns inte när man har vouchern vald.

Har precis satt ihop en bokning med min 2-4-1. Fick dock beskedet att den inte kunde kombineras med GUF2 (Gold ugrade for 2) i samma bokning. Bullshit säger jag, men de står fast vid sin sak. Det de hänvisar till är punkt 5 i T&C:

Gold Upgrade vouchers cannot be used in conjunction with any bookings that have already been subject to an upgrade (Avios points for Upgrade or Gold Upgrade vouchers), or any other promotions/offers.

Tydligen faller 2-4-1 under den definitionen.

Har precis satt ihop en bokning med min 2-4-1. Fick dock beskedet att den inte kunde kombineras med GUF2 (Gold ugrade for 2) i samma bokning. Bullshit säger jag, men de står fast vid sin sak. Det de hänvisar till är punkt 5 i T&C:

Gold Upgrade vouchers cannot be used in conjunction with any bookings that have already been subject to an upgrade (Avios points for Upgrade or Gold Upgrade vouchers), or any other promotions/offers.

Så ska det inte vara. Åker på en sådan bokning om 14 dagar.

Jag har bokat 2-4-1 och GUF2 i samma bokning flera gånger, det är ju en av fördelarna med BAEC. Det som sker är ju att du bokar en biljett i t ex WT+ sedan använder du din GUF2 och gör det till en CW-biljett. Sedan får ju Entercard ersätta BA för en CW-biljett. HUACA

Toppen