Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Jag får min BAEC VISA "2-4-1"-voucher under juni månad, men kommer totalt "bara" att ha ca 125 000 Avios.

Precis som bl a Agehall skrivit tidigare så är det inte bästa värdet att använda Avios inom Europa.

Kombinationen 125 000 Avios + voucher-förutsättningen att det ska vara t.o.r. samt börja i Norden gör möjligheterna klart begränsade - målet är ju självklart en resa i F...

Någon som är i samma situation?

Förslag på hur man bäst ska göra för att maxa?

Du kan ju köpa till det som fattas i samband med bokning.

Hej allihopa, jag håller på att samla Avios och 2-4-1 med BA, och funderar lite på vart vi skall åka. Sol och avslappning, bra mat och vin, kultur/natur/djurliv, men vi behöver inget party/nattliv.

Dubai har jag förstått fungerar, man vart annars? Karibien? Har någon lyckats ta sig till Mauritius? Krabi? Är det överhuvudtaget någon idé att försöka få tag i awardbiljetter till de stora resmålen om man har begränsat med tid att söka? Och går det/är det värt att tvinga fram en awardplats när/om jag blir guld, och om jag gör det, kan jag använda den till 2-4-1?

Så om ni kunde dela med er av vart har ni åkt med 2-4-1 i First eller Business, och när det var (år/månad), vore det kanon.

Svåra destinationer är t.ex. Maldiverna, Hong Kong, Miami, Orlando, Tampa, Västindien, Los Angeles, Kapstaden, Las Vegas, Bangkok

Lätta är t.ex Indien, Kina, Japan, USA utom ovanstående

Poängkostnad First t/r från LGW/LHR

120 000
Abu Dhabi, Accra, Bahrain, Baltimore, Bermuda, Boston, Chicago, Doha,
Dubai, Lagos, Montreal, Muscat, New York, Philadelphia, Riyadh, Toronto,
Washington

150 000
Antigua, Atlanta, Barbados, Beijing, Bangalore, Calgary, Cancun, Cape
Town, Chennai, Dallas, Dar Es Salaam, Delhi, Denver, Entebbe, Grand Cayman,
Grenada, Houston, Hyderabad, Johannesburg, Kingston, Las
Vegas, Los Angeles, Luanda, Lusaka, Male, Mexico City, Miami,
Montego Bay, Mumbai, Nairobi, Nassau, Orlando, Phoenix, Port Of Spain,
Providenciales, Punta Cana, San Diego, San Francisco, Seattle,
St Kitts, St. Lucia, Tampa, Tobago, Trinidad, Vancouver

180 000
Bangkok, Hong Kong, Rio De Janeiro, Sao Paulo, Seoul, Shanghai,
Tokyo

210 000
Singapore

Last edited:
Är det någon som hittar 241 från arlanda till new york maj 2015 hittat enbart ett utresedatum, släpper de flera platser sen eller är de redan slut? Kollar jag t.ex mars finns det ju varje dag

Last edited:
Är det någon som hittar 241 från arlanda till new york maj 2015 hittat enbart ett utresedatum, släpper de flera platser sen eller är de redan slut? Kollar jag t.ex mars finns det ju varje dag
Börja med att kika om det finns flighter LHR-New York för två. Det kan finnas många flighetr där, medan ARN-LHR inte är släppta än. Då kan man gå runt detta bland annat genom att boka ARN-LHR i ekonomi och resten i C, eller boka ARN-LHR dagen innan och sova över i London.

Vet du när det brukar släppas. Hur går jag runt det är 241 bara får användas från sverige/danmark?

Grymt! Men då kommer fråga två, det verkar ju finnas arn - lhr samt lhr-jfk de dagar jag vill boka, varför hittar jag inte dem på ba.com

Slutet av maj får jag exakt samma resultat som på BA.com

från http://www.baredemptionfinder.com/
•16/5/15 (Saturday)
•18/5/15 (Monday)
•19/5/15 (Tuesday)
•27/5/15 (Wednesday)
•28/5/15 (Thursday)
•30/5/15 (Saturday)

från BA.com

JFK.jpg

Short-haul stämmer det inte lika bra, tar ju t.ex. inte hänsyn till om man är Guld.

Toppen