Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Detta är en lång tråd så kanske svaret finns, orkar dock inte att läsa 728 inlägg, började med BA Visa under hösten lite löst, men från årsskiftet är det bara BA Visa som gäller för att nå 2-4-1 vouchern, kommer den att gälla under hela 2015 eller är det någon begräsning på giltigheten?
Jag väljer att svara på din fråga i den här tråden då det passar bättre.

British Airways skrev:
9. The Voucher is only valid if it has been acquired in accordance with the rules of this promotion. Vouchers must be exchanged for a ticket and all outbound travel from either Denmark or Sweden must be taken before the expiry date on the Voucher, which is 12 months from the date of its issue. For example, a ticket routing Sweden to London Heathrow (return), the Sweden to London Heathrow sector must be taken before the expiry date on the Voucher. Vouchers are non-extendable.
British Airways Visa Card (issued by EnterCard) Companion Voucher

Hej allihopa, jag håller på att samla Avios och 2-4-1 med BA, och funderar lite på vart vi skall åka. Sol och avslappning, bra mat och vin, kultur/natur/djurliv, men vi behöver inget party/nattliv.

Dubai har jag förstått fungerar, man vart annars? Karibien? Har någon lyckats ta sig till Mauritius? Krabi? Är det överhuvudtaget någon idé att försöka få tag i awardbiljetter till de stora resmålen om man har begränsat med tid att söka? Och går det/är det värt att tvinga fram en awardplats när/om jag blir guld, och om jag gör det, kan jag använda den till 2-4-1?

Så om ni kunde dela med er av vart har ni åkt med 2-4-1 i First eller Business, och när det var (år/månad), vore det kanon.

Hej allihopa, jag håller på att samla Avios och 2-4-1 med BA, och funderar lite på vart vi skall åka. Sol och avslappning, bra mat och vin, kultur/natur/djurliv, men vi behöver inget party/nattliv.

Dubai har jag förstått fungerar, man vart annars? Karibien? Har någon lyckats ta sig till Mauritius? Krabi? Är det överhuvudtaget någon idé att försöka få tag i awardbiljetter till de stora resmålen om man har begränsat med tid att söka? Och går det/är det värt att tvinga fram en awardplats när/om jag blir guld, och om jag gör det, kan jag använda den till 2-4-1?

Så om ni kunde dela med er av vart har ni åkt med 2-4-1 i First eller Business, och när det var (år/månad), vore det kanon.

BA har just nu extremt få awardplatser öht. Det är svårt att hitta bra platser vart man än vill åka imho, men det går om man är letar ofta.

Sedan kan man, som tur är, inte som guld tvinga fram några awardplatser. För att kunna göra detta måste du vara GGL. Det är en av de största förmånerna med GGL imho.

Vill du ha tips på hur andra har gjort, så ska du läsa igenom http://www.businessclass.se/forum/o...ta-lyckad-bokning-bonusresor-haer-2014-a.html. Det här är fel tråd att börja lista lyckade bokningar i.

British Airways flyger inte till Krabi själv så det går inte använda 2-4-1 voucher dit i alla fall. Du kan dock söka till Bangkok och sedan ta er till Krabi på ett annat sätt.

När det gäller Mauritius, har jag kollat från sep-mar nästa år på AA.com men jag kunde inte hitta en enda dag med 2 platser i Business class.
Jag har ingen erfarenhet av andra destinationer men du kan söka själv på AA.com. Tips om hur man söker kan du hitta här.
http://www.businessclass.se/forum/o...ka-bonusresor-online-oneworld-ver-2014-a.html

Tack DrMiles, uppskattar verkligen alla dina tips/råd/hjälp, det är helt otroligt hur mycket du konstant levererar till alla, så ledsen att jag var otydlig här. Vad jag var var ute efter är att få lite insikt i vilka soliga destinationer folk här tagit sig med just BA 2-4-1.

Nu har jag inte kollat nyligen men jag bokade till Tobago för 2 månader sen och då fick jag precis de datum jag ville, tursamt jag vet men det fanns rätt hyfsat med platser dit i Juli då.

https://www.avios.com/gb/en_gb/spend/zone-map?from=speNavZoneMap

Är enligt mig det bästa sättet att få överblick om man är lite flexibel med resmål även om det inte stämmer 100% med verkligheten.

BA har just nu extremt få awardplatser öht. Det är svårt att hitta bra platser vart man än vill åka imho, men det går om man är letar ofta.

Sedan kan man, som tur är, inte som guld tvinga fram några awardplatser. För att kunna göra detta måste du vara GGL. Det är en av de största förmånerna med GGL imho.

Vill du ha tips på hur andra har gjort, så ska du läsa igenom http://www.businessclass.se/forum/o...ta-lyckad-bokning-bonusresor-haer-2014-a.html. Det här är fel tråd att börja lista lyckade bokningar i.

Sorry jag måste läst fel på BA's sidor då, där de skriver att en av förmånerna för Guld är: "If there is no availability in your chosen cabin or on the flight, with the Gold Priority Reward you have the option of using double the regular Avios to secure a seat of your choice on the flight, providing you book 30 days or more in advance. All you have to do is call us to make the arrangements."

Toppen