Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Om man har ett extrakort borde detta vara kopplat samma konto som ursprungsnumret. Det är väl tekniskt 2-for-1 per konto och inte kort som gäller?

Om man har ett extrakort borde detta vara kopplat samma konto som ursprungsnumret. Det är väl tekniskt 2-for-1 per konto och inte kort som gäller?

Låter rimligt. Frågan kvarstår dock om man kan ha ett annat namn på extrakortet. Det går ju tex inte hos AmEx och kan man inte ha det ska man nog akta sig för att låta ens partner använda extrakortet.

Ja, det är inget Entercard/BA går ut med officiellt. Jag ringde och frågade om de hade ett liknande tilläggskort som MasterCard har för EuroBonus, vilket de hade (fast för 20 spänn mindre):cool:

Dock tror jag du har rätt i att 241 inte går med båda korten, men jag får bekräfta det senare.

Låter rimligt. Frågan kvarstår dock om man kan ha ett annat namn på extrakortet. Det går ju tex inte hos AmEx och kan man inte ha det ska man nog akta sig för att låta ens partner använda extrakortet.

Ja, man kan ha ett annat namn på extrakortet. Jag har ett extrakort med annat namn och extrakortet är kopplat till samma konto hos entercard och därför också till mitt BAEC-konto.

Coolt. Om det är samma konto i botten borde det ju funka att använda båda kortens debiteringar mot en 2-4-1. Kanske är läge att ta och skaffa ett extrakort till frugan då...

agehall och Henrik_B det fungerar utmärkt då båda korten kopplas till samma konto i botten räknas det i princip som samma kort, så på så sätt kommer man snabbt upp i en 2-4-1 voucher.

Vad gäller vid avbokning av 2-4-1 resa?

Jag har tittat i villkor för Companion Voucher och ser att resa går att avboka och få tillbaka Avios fram till 24 timmar före avgång. Däremot kan jag inte se om samtliga skatter och avgifter betalas tillbaka.

Någon som vet?

Toppen