Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Hmm jag har missat något tror jag, jag har inget jättestort intresse av sol och bad men "chefen" hemma är av annan åsikt ;) Får inte upp Gatwick vid sökning från Sverige, är dessa inte möjliga med 2-4-1 eller måste jag ringa?

Hmm jag har missat något tror jag, jag har inget jättestort intresse av sol och bad men "chefen" hemma är av annan åsikt ;) Får inte upp Gatwick vid sökning från Sverige, är dessa inte möjliga med 2-4-1 eller måste jag ringa?

Det går bra med Gatwick, men du måste lägga in tillräcklig tid för anslutningen mellan LHR/LCY för att få LGW som alternativ. Bäst är nog att leta platser direkt från LGW till dit du ska och sedan ringa och boka om du t ex behöver blanda Ekonomi på ARN/LHR och vill ha Club World eller First från LGW.

Det går bra med Gatwick, men du måste lägga in tillräcklig tid för anslutningen mellan LHR/LCY för att få LGW som alternativ. Bäst är nog att leta platser direkt från LGW till dit du ska och sedan ringa och boka om du t ex behöver blanda Ekonomi på ARN/LHR och vill ha Club World eller First från LGW.

Ja precis och tack, det var omöjligt att boka via webben men gick hur bra som helst när jag ringde. Måste säga att det var bra service när man för ovanlighetens skull kom fram till den "svenska" personalen. För övrigt var det gott om platser lite överallt i sommar :)

Coolt. Om det är samma konto i botten borde det ju funka att använda båda kortens debiteringar mot en 2-4-1.
Kanske är läge att ta och skaffa ett extrakort till frugan då...

Skärp dig, du som verkar omsätta mer $ än ett medelstort afrikanskt land ska naturligtvis
göra tvärtom, skaffa ett extrakort i ditt namn till frugans konto, så att du ensam kan trigga 2 vouchers :p

Ja, det är inget Entercard/BA går ut med officiellt. .

tja ;)

Extrakort.jpg

Skärp dig, du som verkar omsätta mer $ än ett medelstort afrikanskt land ska naturligtvis
göra tvärtom, skaffa ett extrakort i ditt namn till frugans konto, så att du ensam kan trigga 2 vouchers :p

jo, det är ju rätt lösning. Fast jag har bu just blivit lite tveksam till om BAEC är rätt program. De gör mycket fel om man säger så...

Ja precis och tack, det var omöjligt att boka via webben men gick hur bra som helst när jag ringde. Måste säga att det var bra service när man för ovanlighetens skull kom fram till den "svenska" personalen. För övrigt var det gott om platser lite överallt i sommar :)

Går alldeles utmärkt att boka online.
Välj bara stopover i London.
Det är bara om man ska boka open jaw man måste ringa.
(men börja med att söka på individuella segment separat för att ta reda på när det finns platser)

Barbados A.jpg

Barbados B.jpg

Barbados C.jpg

Barbados D.jpg

Ja fast det var en bugg hos BA som ställde till det fick jag veta, jag hittade First mellan London och Tobago och det finns inte och pga detta fick man inte optionen med stopover, fick återkoppling från BA om detta ;)

Annars så är det ju många rutter från Gatwick som inte har First.
Man bör ju kolla det innan man börjar leta platser :)

Toppen