Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Sådär, då har jag fått använda min första 2-4-1 voucher :)
Blev en 10dagar i Dubai med en stopover på vägen hem i London.

Ingen aning om det är en bra deal eller inte, det finns ju en hel del proffs här inne men jag fick iallafall:

Got-London - Business
London-Dubai - First

Samma sak tillbaka...

138.000 avios och 8986kr för oss båda då. Jag hade bara 145.000avios så jag kunde inte komma mycket längre ändå.

Eftersom jag betalat några hundra för kortet och 8986kr för dessa biljetter som idag ligger på 50.000kr/st så känns det som en bra deal men det går säkert att komma bättre undan men jag känner mig nöjd iallafall :)
Vad kan man förvänta sig i First, något man ska tänka på? Har ca 8-10h nånting i London på vägen dit, blir antingen en vända in till stan?? eller så blir det en långkörare i Concord room :)

Sen bokade jag 10nätter med SPG poäng på Sheraton Dubai Mall of the Emirates, ska nog bli rätt schysst.

Vi åker för övrigt första veckan i Oktober...

Tack Businessclass.se, utan all info här inne hade jag aldrig fått åka First!

Kalasdeal om du frågar mig! Har också skaffat ett BA VISA efter att flera här talat sig varma om det. Vi har även beställt ett till kort till fru B kopplat till mitt konto. Det borde räcka för att komma upp i en 241 innan året är slut!

Kort fråga, måste alla resor starta i Sverige?

Vi har även beställt ett till kort till fru B kopplat till mitt konto. Det borde räcka för att komma upp i en 241 innan året är slut!

Vänta nu, hur har du tänkt här? SVJV kan du bara ha ett Visa-kort per BA-konto. Så jag antar att ni har ett hushållskonto. Det är dock spend som räknas för 2-4-1, så ni måste nå gränsen på ett kort för att få vouchern, det går inte att titta på gemensam spend.

Vi har inget hushållskonto, ett extra VISA-kort som är kopplat till mitt personliga BAEC-program - kostar 75 SEK/år. Tråkigt om man inte kan använda båda korten för en 241, men det låter logiskt när du säger det.

Kan man ha ett annat namn på extrakortet då? Jag hade ingen aning om att man ens kunde ha ett extrakort hos BA.

Toppen