Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Dr. Miles

Expert
AHO eller någon, hur vore det att flytta alla poster som handlar om 2-4-1 vouchern, regler för användande, platstillgång eller vad det nu handlar om.

Kanske starta en tråd med en så kreativ rubrik som "2-4-1 vouchern"

Ja då har jag flyttat några inlägg om 2-4-1 voucher till befintlig tråd.
 

rivalsons

Medlem
BA 2-4-1 Voucher

Fick nyligen en BA 2-4-1 voucher då jag handlat för 200 000 kr på mitt BA VISA kortet. Kan man boka Open Jaw med vouchern på BA:s sajt och t ex flyga ut Arlanda - Vancouver och hem från Seatlle, Los Angeles eller San Francisco till Arlanda - hur bokar man i så fall detta på BA:s sajt, kan man boka one way resor med vouchern och ändå utnyttja den för tur och retur, men med Open Jaw?
 

Concorde

Founding Member
Fick nyligen en BA 2-4-1 voucher då jag handlat för 200 000 kr på mitt BA VISA kortet. Kan man boka Open Jaw med vouchern på BA:s sajt och t ex flyga ut Arlanda - Vancouver och hem från Seatlle, Los Angeles eller San Francisco till Arlanda - hur bokar man i så fall detta på BA:s sajt, kan man boka one way resor med vouchern och ändå utnyttja den för tur och retur, men med Open Jaw?

Nop, endast retur point to point på svenska vouchern. Du kan alltid prova att ringa och testa om dom låter dig boka open-jaw via call center. Men villkoren är tydliga, tyvärr.
 

henrik l

Medlem
Någon som vet om det funkar att t ex boka F ut och hem i CW. Kör man den bokningen på webben blir det ju två enkla så jag misstänker att det inte funkar, men om man ringer, skulle det kunna funka?
 

rivalsons

Medlem
Vart står det?
Jag har bokat open jaw båda gångerna jag använt en voucher utan att någon har sagt något
och jag har heller inte sett några sådan begränsa i reglerna.

https://www.britishairways.com/travel/sbftandc/execclub/_gf/en_gb

Bokar man det då på BA:s sajt som en enkelresa i vardera riktningen, jag blev lite orolig att hela vouchern skulle gå åt om jag valde en enkelresa ARN-YVR, så jag vågade inte prova på BA:s sajt. Eller ska man ringa vid open jaw? Hade i så fall tänkt resa hem från SEA., SFO eller LAX.
 

Senator

Moderator
Bokar man det då på BA:s sajt som en enkelresa i vardera riktningen, jag blev lite orolig att hela vouchern skulle gå åt om jag valde en enkelresa ARN-YVR, så jag vågade inte prova på BA:s sajt. Eller ska man ringa vid open jaw? Hade i så fall tänkt resa hem från SEA., SFO eller LAX.

I mitt så ringde jag BAEC och behövde inte betala någon extra avgift för detta...
 

Concorde

Founding Member
Det står i villkoren om man läser dessa att man endast kan boka retur. Som jag skrev, testa att ringa och det kan fungera, precis som homer säger. :)
 
Toppen