Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Riokalle

Medlem
Mikael,

Har kollat nu och jag får både poäng och tillgodoräkna mig kontantuttag för att nå 200K-gränsen.
På kontoutdraget så ser man ingen skillnad om man har köpt något eller gjort ett
uttag i samband med andra köp bara totalsumman inklusive uttaget.

Mvh
 

Mikael

Medlem
Tack! Jag gjorde ett test häromdagen och enligt transaktionsinformationen online tycks det vara precis som du säger. Dock har jag inte fått någon faktura ännu, så har inte kunnat verifiera det svart på vitt.
 

Concorde

Founding Member
Man kan även betala räkningar via giro. Räknas också mot 200K vad jag förstår. Har aldrig tänkt på kontantuttag. Ska sätta det i rutin.
 

Mikael

Medlem
Kan man se nånstans hur långt man kommit mot 200K? För Amex finns denna info online, men har inte hittat nåt liknande för BA Visa.
 

Concorde

Founding Member
Det visas på ditt kontoutdrag som kommer med posten. Tyvärr inte online :(
Självklar och basic funktion som jag vid flera tillfällen påpekat för Entercard. Sist talade jag med en av dom ansvariga och hon höll med och det ligger i pipen...
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Två funderingar kring 2-4-1.

1) Kalanderår år eller medlemsår, dvs det datum när man gick med? Har varit lite olika bud om det i andra trådar beroende på vem man har frågat, BA eller Entercard,men det senaste jag såg i en annan tråd, kommer inte ihåg vilken, är att det är kalenderår som gäller. Verkar som att det är några här som har fått vouchern, kan ni bekräfta om det är kalenderår, eller medlemsår som gäller.

2) Att även räkningar som betalas vi giro inkluderas är ju kanon om det stämmer, med bara hyran tar man sig ju halvvägs... Men genererar det poäng? Har gjort en betalning via giro en gång, måste kolla om det gav poäng. Ni som fått voucern, hade ni girobetlaningar som hjälpte till?
 

henrik l

Medlem
En fundering om vouchern. Har försökt lusläsa reglerna och vad jag förstår kan bara använda den om man plockar ut en resa för poäng så kan man ta med sig någon. Men om man själv betalar sin resa cash kan man inte använda vouchern till att ta med någon?!
 

doc

Medlem
Det stämmer. Vouchern kan enbart användas om man bokar en resa för poäng. Dessutom kan du bara resa med BA:s flighter, vilket begränsar möjligheterna att använda den ytterligare.
 

henrik l

Medlem
Det stämmer. Vouchern kan enbart användas om man bokar en resa för poäng. Dessutom kan du bara resa med BA:s flighter, vilket begränsar möjligheterna att använda den ytterligare.

Tack, då begrep jag rätt. Iofs ger väl BA's flighter hyfsade möjligheter:) Men läget är lite surt för min del, det tänkta målet, NY i F, verkar inte kunna realiseras, pga att de möjliga tider som återstod till slut verkar det vara fullt (augusti).
 

Homer

Medlem
AHO eller någon, hur vore det att flytta alla poster som handlar om 2-4-1 vouchern, regler för användande, platstillgång eller vad det nu handlar om.

Kanske starta en tråd med en så kreativ rubrik som "2-4-1 vouchern"
 
Toppen