Senaste nytt

BA On Business - hur!?

Mitt eget företag har strikt resepolicy. TA får bara användas i undantagsfall och måste då godkännas av högsta ledning. Dessutom rekommenderas anställda enbart resa i C eller F då economy kan vara skadligt för hälsan.

Och tack vare JensE's länk lyckades jag ju få in nummret, så problemet är förhoppningsvis löst nu.

Tack för svaren. Kan man efterregistrera resor?

Agehall: Jag kör 3-5 långresor med BA i Club varje år. Antar att det går något iaf?

Om jag förstått det här rätt så är detta bara "extra värde on top" av vanliga BAEC? Påverkar inte möjligheter till uppgraderingar etc?

Ja, det är "utöver" vad du får till BAEC, så det finns nog ingen anledning att inte skaffa ett OB-konto. Har inte sett något om att man kan retroregistrera, men jag har inte lusläst villkoren.

Ja, det är "utöver" vad du får till BAEC, så det finns nog ingen anledning att inte skaffa ett OB-konto. Har inte sett något om att man kan retroregistrera, men jag har inte lusläst villkoren.
Du kan retroregistera upp till 4 månader bakåt, om du var medlem när resan genomfördes

Last edited:
Jag testade att retroregga en resa jag dumt nog gjorde innan jag hittat OB och det gick inte. Man kan alltså inte registrera resor som gjorts innan man gått med. Tyvärr. :(

Ok, nästa bokade långresa är dock inte förrän 17 jan med BA. Mitt medlemsskapsår är fr 8 jan. Åker med Qatar i både oktober och november så jag vet inte om man ska anmäla sig nu ändå?

Var det inte trippla bonus eller något första månaderna? Jag kommer alltså åka BA F till YVR i Jan och BA Club World till Miami i mars. Så de resorna är bokade. Anser ni ändå att jag ska gå med nu i stället för 1 jan?

Toppen