Förstår inte hur detta skall locka fler resenärer till SAS eller att de skall vara beredda att betala mer. Det enda jag kan se är att de (än mer) cementerar sig som något fullständigt otydligt, som så ofta nämnts, i ett mellanting mellan LCC och fullservice där de inte lyckas sticka ut i positiv bemärkelse i något avseende. Jag antar att syftet med försämringarna i GO är att kunna sänka priserna men det är mycket tveksamt om de kan göra det så pass mycket att de på allvar ses som ett alternativ för de som inte bryr sig det minsta om vilket flyg de sätter sig på. Det är dessutom trots allt väldigt många frekventa affärsresenärer som är tvungna att åka ekonomi och de får absolut ingenting iom dessa förändringar.
Till bilden hör även den obefintliga informationen. Varför inte gå ut i en ordentlig informationskampanj med vad som händer, när och varför? Det är en promille som är på detta forum och jag är helt säker på att de kollegor jag åker varje vecka med inte har en blekaste vad som är på gång eller vad som nu gäller för den delen (vissa förändringar var väl 1 mars). Flög senast i torsdags hem från EWR och inte en notis någonstans om vad som var på gång. Ingenting på hemsidan (förstasidan) än så länge och inte ett mail som nämner vad som är på gång. Att helt plötsligt råka ut för en försämring ger en långt mer negativ effekt än vad det kanske skulle göra annars. Att som i princip enda "fullservicebolag" ta betalt för alkohol och i allmänhet vara otydliga och inkonsekventa kan inte heller vara en fördel för vad man hoppas är kommande spekulanter, blir inte lättare att synka produkter och erbjudande när man tycks försöka skapa något helt eget. Timingen tycker jag inte heller de lyckas alls med. Varför inte passa på när flottan uppgraderas för att kanske på något sätt motivera det bättre och erbjuda något tillbaka? Att dras med deras usla hårdvara och nu bli av med några av de få fördelarna de erbjöd är inget annat än provokation. Som sagt skulle det vara tacksamt om de kunde motivera bättre, är säkert så att de till viss del måste dra in för att kunna finansiera de fördelarna (mer poäng ekonomi, Diamond -> mer guldkort med lounge accces, Silver får access ibland osv) som kommit senaste året eller som sagt försöka sänka priset några tior men varför inte säga det tydligt då? Informera åtminstone tydligt att det händer och när.
Till bilden hör även den obefintliga informationen. Varför inte gå ut i en ordentlig informationskampanj med vad som händer, när och varför? Det är en promille som är på detta forum och jag är helt säker på att de kollegor jag åker varje vecka med inte har en blekaste vad som är på gång eller vad som nu gäller för den delen (vissa förändringar var väl 1 mars). Flög senast i torsdags hem från EWR och inte en notis någonstans om vad som var på gång. Ingenting på hemsidan (förstasidan) än så länge och inte ett mail som nämner vad som är på gång. Att helt plötsligt råka ut för en försämring ger en långt mer negativ effekt än vad det kanske skulle göra annars. Att som i princip enda "fullservicebolag" ta betalt för alkohol och i allmänhet vara otydliga och inkonsekventa kan inte heller vara en fördel för vad man hoppas är kommande spekulanter, blir inte lättare att synka produkter och erbjudande när man tycks försöka skapa något helt eget. Timingen tycker jag inte heller de lyckas alls med. Varför inte passa på när flottan uppgraderas för att kanske på något sätt motivera det bättre och erbjuda något tillbaka? Att dras med deras usla hårdvara och nu bli av med några av de få fördelarna de erbjöd är inget annat än provokation. Som sagt skulle det vara tacksamt om de kunde motivera bättre, är säkert så att de till viss del måste dra in för att kunna finansiera de fördelarna (mer poäng ekonomi, Diamond -> mer guldkort med lounge accces, Silver får access ibland osv) som kommit senaste året eller som sagt försöka sänka priset några tior men varför inte säga det tydligt då? Informera åtminstone tydligt att det händer och när.