Senaste nytt

Bättre mat i SAS Plus men all alkohol till försäljning i SAS Go

Nystrom

Medlem
Har några Plus-flygningar intra-EU de närmaste månaderna. Skall bli en upplevelse att uppleva förändringarna samt utvärdera dem
 

megaman

Medlem
Försökte plöja tråden... ändringar i "cafe" servering samt ev "fylligare" måltid i plus inom Europa skall alltså träda i kraft 30 Mars? Känns väl överlag positivt, men lite skeptisk om de tar bort smörgåsarna ex vis GOT-ARN...

De kör ju 2 mackor.. borde ju kunna köra 1 iaf inrikes. En ostmacka eller Renklämma är väl inte för mkt begärt...
 
A

Aurora

Guest
Har precis provat fläsk-salladen och påmindes ånyo varför man inte skall ta den. (Den här gången kommer jag inte glömma).

Noe jeg har gått glipp av?
Fløy OSL-KEF nå forrige uke, spiste den beste salaten jeg har fått omord i et fly da. Det var svinekjøtt med hvete-ris, salatblanding og en hvitløksdressing. Jeg har flydd samme strekning (OSL-KEF) 3 ganger nå; 1 på gamle business class med SAS, 1 på gamle eco extra med SAS og nå 1 på PLUS med SAS. Business class-maten første gangen (2011) var helt grei, exo extra i 2012 var grusom (kald laksefilet med potetsalat) jeg spiste ingen ting av den maten, men denne salaten på PLUS var helt ideell.
 

FFS

Medlem
Netop set på Politiken.dk:
SAS vil kompensere kunder efter stop for gratis drikkevarer - Politiken.dk

SAS vil kompensere GO-kunder efter stop for gratis drikkevarer

Pressechef i SAS: "....passagerer, der selv retter hendvendelse til SAS' kundeservice kan få en voucher, der svarer til tre enheder - eksempelvis en vin, en sodavand og en øl - til det store måltid. Og altså på den måde blive kompenseret"

Jag skrev till SAS kundtjänst igår och berättade att jag var besviken på att konceptet ändrats för min USA resa. Får se om det blir några drink-vouchers.
 

Bernie

Medlem
Noe jeg har gått glipp av?
Fløy OSL-KEF nå forrige uke, spiste den beste salaten jeg har fått omord i et fly da. Det var svinekjøtt med hvete-ris, salatblanding og en hvitløksdressing. Jeg har flydd samme strekning (OSL-KEF) 3 ganger nå; 1 på gamle business class med SAS, 1 på gamle eco extra med SAS og nå 1 på PLUS med SAS. Business class-maten første gangen (2011) var helt grei, exo extra i 2012 var grusom (kald laksefilet med potetsalat) jeg spiste ingen ting av den maten, men denne salaten på PLUS var helt ideell.
De flesta sallader jag testat från det nya konceptet har varit rätt bra faktiskt.
 

varva77

Medlem
Hoppas att de blir mailbombade så att backar från detta skämt... begriper inte hur de som enda fullservicebolag (nåja, kanske inte skall kallas för det längre) tillsammans med United inte erbjuder fri dricka till maten på LH. United lär ju dessutom snart backa eftersom övriga amerikanska bolag vad jag förstår numera gör det på internationella flygningar. Skall själv till USA på måndag och det får nog bli ett mail...
 
Last edited:

henkedio

Medlem
Hoppas att de blir mailbombade så att backar från detta skämt... begriper inte hur de som enda fullservicebolag (nåja, kanske inte skall kallas för det längre) tillsammans med United inte erbjuder fri dricka till maten på LH. United lär ju dessutom snart backa eftersom övriga amerikanska bolag vad jag förstår numera gör det på internationella flygningar. Skall själv till USA på måndag och det får nog bli ett mail...

Faktum är att med United så får du åtminstone dricka alkoholfritt utan kostnad, under hela flygningen.
 
Toppen