Jacob
Medlem
Skönt att se att man inte är ensam om att tycka illa om CDG, hur man kan få driva en så stor flygplats så otroligt taffligt är en gåta.
Förklaringen kanske ligger i språkproblemen.
Jag har bott i Paris och hade CDG som hemmaflygplats ett tag.Är jag den ende som inte helt dissar CDG??
Visst spelar språk och kultur in. Jag lärde mig flygplatsen och kunde tala språket obehindrat och visst blev det en lite annorlunda upplevelse.
Faktum är att jag hade ett makalöst bra facit på uppgraderingar med SAS från CDG, tror jag blev uppgraderad fyra flygningar i rad. En gång missade dom mig vid gaten, men istället för att ge uppgraderingen till någon annan kom gatetjejen ombord på planet och fixade det i kabinen istället så jag fick flytta fram från economy till business, som det var tänkt.
Det var riktigt bra där ett tag, men så var jag rätt slipad på att hantera den kulturella biten.
Personligen värderar jag högt saker som effektivitet och punktlighet, jag kan nog klara mig utan panoramafönster och flashiga butiker bara flygplatsupplevelsen flyter på så smidigt som möjligt, det gör den inte på CDG. Är det fikarast för personalen vid säkerhetskontrollen så är det det, sedan om kön bakom är lång med folk som håller på att missa sina flyg, det är ingen som riktigt bryr sig om. Det är den metaliteten som finns lite för ofta på CDG. Är man transferpassagerare, inkommande flyg är sent, och så möter man den mentaliteten, självklart blir det en frustrerande upplevelse.