Senaste nytt

Bästa resväskan (Stor resväska)

Ja, de där funkar som lite enklare variant. Men tyvärr tar de för mycket plats. Jag har gått över helt till Pack-It och det är ofantlig skillnad på platsåtgången - inte minst när de blir tomma.

Ja, de där funkar som lite enklare variant. Men tyvärr tar de för mycket plats. Jag har gått över helt till Pack-It och det är ofantlig skillnad på platsåtgången - inte minst när de blir tomma.

Kan även rekommendera Mujis klädpåsar i olika storlekar som ett enklare alternativ.

SUB_77.jpg

Ser även de ut att ha för tunna väggar och blixtlås. De kuberna som jag länkar till är lövtunna och tåliga. Det tar absolut minimalt med plats när de är tomma.

Dessutom är det ett otyg med nät. Det gör ju att saker och ting kan fasna i och förstöra kläderna.

Men vill man ha något enklare och inte bryr sig så mycket om utrymmet (läs de flesta semesterresenärer med incheckat bagage) så funkar IKEA's och Clas Ohlsons påsar jättebra.

Ser även de ut att ha för tunna väggar och blixtlås. De kuberna som jag länkar till är lövtunna och tåliga. Det tar absolut minimalt med plats när de är tomma.

Dessutom är det ett otyg med nät. Det gör ju att saker och ting kan fasna i och förstöra kläderna.

Men vill man ha något enklare och inte bryr sig så mycket om utrymmet (läs de flesta semesterresenärer med incheckat bagage) så funkar IKEA's och Clas Ohlsons påsar jättebra.

Inget fastnar i dem eller förstör kläderna. Om man inte fraktar spik eller rosenbuskar. :)

Då måste du väl packat andra saker än vanliga kläder?

Använder själv Mujis klädpåsar utan att något skulle gå sönder eller fastna. Förstår inte riktigt vad det skulle kunna vara...?

Klart man har mer än kläder i väskan. Brukar alltid bli ett par powertools eller liknande när man är i USA tex. Dessutom har man ju diverse småpryttlar med sig som ibland hamnar löst i väskan. Och även om man packat snyggt och prydligt, så kan man ge sig den på att tullen packar om åt en.

Powertools! Så jag var inte helt ute och cyklade när jag sa spik! :)

Du har så klart rätt, man ska satsa på kvalitet.

Jag säger som jag brukar: Har allt i väskan i ziplock bags i olika storlekar. Billigt, fräscht och överskådligt. Fattar inte att inte alla gör så.

Toppen