Så, provade denna inför julledigheten uppe i Sverige, kort summering:
Servicen i KLM ekonomi tyckte jag var över förväntan, 2 rundor servering (första rundan 2 sandwiches + 2 valfria drycker, andra rundan valfri dryck+kaka) på den korta sträckan AMS-LPI, har inte varit med om det tidigare på 1,5 h europaflyg..vad jag minns.
AMS klart bästa flygplatsen jag har bytt på i denna storlekskategori, kan inte komma på något som saknades och det var mycket lätt att ta sig ut och att åka in till stan även med bara ett par timmars bytestid. Betydligt bättre än den hyllade MUC tycker jag.
LPI är säkert kanon om man bor i Linköping, men tyvärr blir det inga fler turer via denna flygplats för min del - jag har allt mer upptäckt att en flygplats jag ska använda regelbundet måste ha bra och smidiga kommunikationer och LPI saknar helt detta. Ovanligt slö/kaotisk incheckning och säkerhetskontroll på LPI på hemvägen, men det kan ju bero på ovan personal (LPI går tydligen bara på halvfart under jul/nyårshelgerna).
Taxipriset ovan, 130 kr, stämmer nog rätt bra, minns inte exakt men 130 +- 10 kr.
Hade funderingar på att flyga ihop ett FBG på segment under 2013, men det var sammantaget för segt att åka upp från Berlin till Sverige den här vägen trots bättre service...segment run är nog ändå inte min grej får jag inse