Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya PLUS-kabin

20H brukar släppas T-36h när online checkin öppnar ifall ingen med infant tagit den innan.
De var lediga i förrgår och igår men ville inte ha skärm i armstöd och vingligt bord.
Kikade på din flight, 19:e till HKG va? Och på Expertflyer är alla fönsterplatser tagna. Du kan ju hoppas på att någon uppgraderar sig till Business vid gate så att det blir nåt ledigt.
Hoppas någon gör som du säger så det blir ledigt. Business fönster lär ju inte finnas ledigt heller om jag nu får för mig att försöka uppgradera. Annars får jag väl byta min Plus mot någon i Go. :)

De var lediga i förrgår och igår men ville inte ha skärm i armstöd och vingligt bord. Hoppas någon gör som du säger så det blir ledigt. Business fönster lär ju inte finnas ledigt heller om jag nu får för mig att försöka uppgradera. Annars får jag väl byta min Plus mot någon i Go. :)
Såg tyvärr fullsatt ut i Business nu ser jag...

22H som jag valt var ingen höjdare i alla fall! Hatar att inte flyga med fönster, frågade till och med SAS om jag kunde få tillbaka min SAS Go biljett men icke.

Visa bifogad bild 71889
Som @agehall brukar säga: Lita aldrig på Seatguru.
Tog en virtuell tour i SAS nya kabin och det är ju fönster (typ). :)
8fcea3fc2a614ed031efa10e52c697bd.jpg

Rad 22 saknar ett fönster!
Gammalt inlägg men tråden uppdateras ju kontinuerligt så kan väl bara svara att det inte saknar fönster helt och hållet.

Tack för info! Nu har jag bytt bort Rad 22. Det är inlägg som detta som gör att man hänger här. :)
Testa 22 nästa gång.

Det är väl bara rad 22 som saknar fönster (på nya A330E i alla fall) så alla andra rader bör fungera bra mig veterligen. Antar att det är en 330 du ska åka med så rad 20-21 eller 23-27.
Nu har jag inte åkt plus på de gamla A330 så kan vara bra om någon annan kan dementera/bekräfta vad som gäller med saknat fönster i pluskabinen på någon rad.
Se bild nedan.

Det andra var att om man vinklat skärmen krävdes det inte mycket rörelse av framförvarande för att den skulle rubbas ur läge. Detta kunde lösas hjälpligt med en tom snackspåse enligt nedan.
Upplevde samma sak i fredags.
5539c8f3b45c60bc7d7b3793a1009a9f.jpg

Om man tittar på t ex Seatguru.com så ser det ut som om det finns fästen för basin på platser 20 B-G.
Ja ja, vi får se i morgon. Hur som helst ganska nöjd att åka i Plus för ynka 15 000 EB poäng. :)
Väldigt bra värde för 15000 poäng kan jag också konstatera nu efter min första SAS Plus (i nya kabinen) upplevelse.

Jag är 185 och tycker rad 20 är lite jobbig då jag inte kan sträcka benen helt. Rad 22 saknar fönster så den vill man undvika
Har inte flugit på den platsen men testade snabbt nu och tycker också väggen blir ett störande moment (183cm) samt skärm ur armstöd och ibland vingligt bord (har jag läst, inte upplevt) gör att jag inte hade valt den.

Hmmm, det ska väl ändå alltid vara Hästen i Plus? Som jag ser det så är ju detta en av de absolut största fördelarna med Plus om man jämför med rad 30 i Go. Det skulle även vara en lysande EBD-förmån (få täcke från Plus i mån av tillgång).
Kanske var Hästens förut men nu var det en vanlig enkel tunn filt. Noterade iof inte producent på den.

Det saknas ett fönster på den raden, lutar man sig fram ser man dock ut genom nästa.
Tyckte rad 22 var helt perfekt! Skönt faktiskt att inte ha fönstret där så var en perfekt plats att lägga kudden mellan stol och vägg och sova mot. Var inte mycket jag behövde luta mig för att se ut ur det fönstret som fanns tillgängligt.
71835455527051a66f7125ad40429009.jpg

Vi är 3+infant i plus till Boston, jag tog 20D-F, men frågan är om det är bättre med 20F +20G-H, dock får en sitta på andra sidan gången då.
Är det mer benutrymme på G&H än D-F

Toppen