Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya PLUS-kabin

adhoc76

Medlem
Jag hade rad 20, men provsatt 21 också. För min del (191 cm) tyckte jag att rad 21 gav bättre utrymme att sträcka ut benen in under stolen framför, på 20 var bulkhead i vägen. Benstädet dock bättre på rad 20.

Rad 20 hade något smalare säte samt att skärmen var av uppfällbar typ.

Sammantaget hade jag valt 21 vid nästa resa.

Nån fler synpunkt på ovan inlägg? Jag är 193 cm och skulle om jag följde detta råd alltså byta bort rad 20?
 

JohnR

Medlem
Nån fler synpunkt på ovan inlägg? Jag är 193 cm och skulle om jag följde detta råd alltså byta bort rad 20?

Jag är 188 och föredrar också att inte sitta vid första raden. Sitter du på rad 21 kan du sträcka ut benen under stolen framför. Jag irriterar mig också på den lilla skärmen på rad 20, samt att den måste plockas undan vid landning. Irriterande om man har 5-10 minuter kvar av en film och missar slutet pga av skärmen måste plockas bort.
 

emj84

Medlem
Suttit och läst lite trådar sista dagarna om diverse och där jag noterat kommentarer om att främsta raden i Plus på longhaul är knepig pga armstöden?

Jag skall åka till LAX från ARN om 2v med frun och infant (1,5år). Har valt plats längst fram till mot fönstret för att slippa någon bredvid samt jag tänkte mer benutrymme och därmed plats för den lille och leka framför oss (aldrig på åkt Plus på longhaul innan så rent antagande utifrån bilder).

Nu till frågan, har jag tänkt helt fel? Borde jag ta en vanlig fönsterplats A och C eller tom ta mitten plats D och F och kallt räkna med att ingen sätts i E sätet och därmed "ha ett säte" för den lille?

Var inne och kollade Seatmap och bägge möjligheter finns. Vad hade ni gjort?

För övrigt, nån som vet varför man själv inte kan ändra seating online när man flyger med infant?
 

fcx

Medlem
Det är samma sorts armstöd på alla rader som på första raden. Det som skiljer är att första raden har ett benstöd och bakre raderna har ett fotstöd.

Det är bara tillåtet med infant på vissa platser i kabinen, därför går det inte att ändra själv. Det är inte tillåtet för passagerare, inklusive barn, att vistas på golvet framför sätet.

Om det är fullbokat så kommer någon att placeras på E-sätet.
 
Toppen