A-platsen är bäst om du vill sitta på solsidan. Själv föredrar jag att sitta på skuggsidan och skulle hellre välja höger sida på ditvägen och vänster på hemresan - fast hem spelar ju inte så stor roll eftersom man förväntas dra för fönsterluckorna under nattresan.Har bokat premiärtur för mig i SAS Business till Chicago nästa vår (om allt nu går som det skall med pandemin).
Vilken plats borde jag välja? Ser väldigt öppet ut just nu
-Får för mig att de ”riktiga” fönsterplatserna är bäst för ensamresande. Är rad 2, 4, 6 och 8 enligt SeatGuru. Stämmer det?
-Hur långt bak borde man i så fall sitta? Rad 8 går väl bort pga av galley, så kanske 6 eller 4 då?
-Gissar att vänster sida är bäst på vägen dit och höger på nattflygningen hem pga solen
Utresa med: SK 945 | Airbus A330-300
Hemresa: SK 946 | Airbus A330-300
Kollade solen här när jag själv flög till ORD (och hem) senast.Har bokat premiärtur för mig i SAS Business till Chicago nästa vår (om allt nu går som det skall med pandemin).
Vilken plats borde jag välja? Ser väldigt öppet ut just nu
-Får för mig att de ”riktiga” fönsterplatserna är bäst för ensamresande. Är rad 2, 4, 6 och 8 enligt SeatGuru. Stämmer det?
-Hur långt bak borde man i så fall sitta? Rad 8 går väl bort pga av galley, så kanske 6 eller 4 då?
-Gissar att vänster sida är bäst på vägen dit och höger på nattflygningen hem pga solen
Utresa med: SK 945 | Airbus A330-300
Hemresa: SK 946 | Airbus A330-300
Är också lång. Kan du sova helt raklång på Rad 1 (eller de andra generellt för den delen)?Rad 1 väljer jag om jag ska sova, eftersom det är extra benutrymme (och skärmen på väggen kommer längre bort än i ryggstödet framför som det är på övriga rader). Benutrymmet är värdefullt för mig som är 192 cm.
Har nog inget med business award att göra.
Jag kan boka dessa på alla mina flighter som EBD. Kan vara en ny "förbättring" där bara vissa kan boka dessa platser i förväg, på samma sätt som de gör inte economy när vissa platser kräver status för att kunna bokas.
Jag bokade en award idag och kunde välja 2A som jag brukar utan problem. Är EBD om det skulle vara den avgörande faktorn.