Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

RickardG

Medlem
Jag åkte för ett par dagar sedan till LAX, en 340, och 2A. Jag upplevde inte att det var särskilt varmt, snarare perfekt temperatur för min del.
 

NotRyan

Medlem
Jag tycker den nya Businesskabinen är superbra efter ett antal resor, men stoppa in täcket över benen innan du fäller stolen för det blir trångt. Det är enda nackdelen tycker jag.
 

JSQ

Medlem
Åkte EWR - ARN förra veckan och satt på 8H, var min första resa i business class. Var överlag nöjd men något som störde mig riktigt mycket var att när jag hade stolen i liggande läge så uppstod ett stort luftrum mellan ländryggen och sätet. Hördes på stolen att den försökte blåsa upp sig men inget hände. Det hela slutade med att jag hade stolen i ett mellanläge mellan sitt och ligg för att kunna sova. Mitt resesällskap på två damer upplevde dock inte något liknande problem men det ska sägas att dessa sov på sidan och jag sover på rygg.

Ang, om det är varmt eller inte i kabinen vet jag inte men jag vaknade väldigt varm de två gångerna jag vaknade. Men om det sedan är för att det var varmt eller jag själv är extremt varm av mig vet jag inte. Mitt resesällskap upplevde inte något problem med värmen men de är å andra sidan lite frusna av sig tycker jag... Jag upplevde det i alla fall inte att vara extremt varmt när jag väl var vaken.
 

FF#1

Medlem
Då var det dags att checka in, vill gärna sitta vid fönstret, om jag har förstått så är jämna rader med stolen närmast fönstret.
Valde 8H, det var den enda som fanns kvar av den sorten. Kan nog leva med spring vid toaletterna. ska bli skoj att prova sas nya C
 

fcx

Medlem
Då var det dags att checka in, vill gärna sitta vid fönstret, om jag har förstått så är jämna rader med stolen närmast fönstret.
Valde 8H, det var den enda som fanns kvar av den sorten. Kan nog leva med spring vid toaletterna. ska bli skoj att prova sas nya C

Det är korrekt. Jämna nummer har stolen närmast fönstret. A-sätena har då förvaring, drinkbord, etc. på höger sida och H-sätena på vänster sida. För mig som dricker mm med höger hand så tar jag heller H-säten.

På udda nummer är det tvärt om, dvs A har förvaring på höger sida och H på vänster (men ingen av dem är närmast fönstret).
 

Patrick

Medlem
Landade i morse (HKG) efter ett par timmar i 2H, var förvånad över hur trångt och hårt det kändes, fick träsmak av att sova på sidan. Benen får nätt och jämt plats och tipset om att snurra in sig i täcket innan man fäller stolen är bra! Loungeläget kändes mest fel.

Skärmen är fin, men filmutbudet sisådär. Maten helt ok, men inget extraordinärt.

Hörlurarna är urkassa! Hade mina qc20 som tur var.

Rad 1 såg mycket bättre ut fotplatsmässigt!

Trodde det var min absurda FCS som spökade och fick mig att känna mig lite "bortskämd", sist jag flög long haul C är 2013 sedan dess har det blivit (tack vare BC!) bara F, men som tur är så märker jag på en gång att jag inte är ensam i min "kritik".

Men kändes det prisvärt: ja, tack vare Plusgrade!
 

JohanA

Medlem
... var förvånad över hur trångt och hårt det kändes, fick träsmak av att sova på sidan. Benen får nätt och jämt plats och tipset om att snurra in sig i täcket innan man fäller stolen är bra! Loungeläget kändes mest fel.

Skärmen är fin, men filmutbudet sisådär. Maten helt ok, men inget extraordinärt.

Hörlurarna är urkassa! Hade mina qc20 som tur var.
+1
 

flum

Medlem
Landade i morse (HKG) efter ett par timmar i 2H, var förvånad över hur trångt och hårt det kändes, fick träsmak av att sova på sidan. Benen får nätt och jämt plats och tipset om att snurra in sig i täcket innan man fäller stolen är bra! Loungeläget kändes mest fel.

Skärmen är fin, men filmutbudet sisådär. Maten helt ok, men inget extraordinärt.

Hörlurarna är urkassa! Hade mina qc20 som tur var.

Rad 1 såg mycket bättre ut fotplatsmässigt!

Trodde det var min absurda FCS som spökade och fick mig att känna mig lite "bortskämd", sist jag flög long haul C är 2013 sedan dess har det blivit (tack vare BC!) bara F, men som tur är så märker jag på en gång att jag inte är ensam i min "kritik".

Men kändes det prisvärt: ja, tack vare Plusgrade!
Man kan väl rent generellt säga att trenden för business som produkt går ner både i kvalitet samt i pris. Finns givetvis undantag där C ger en riktig premiumkänsla men hos de flesta bolag idag är business mer en bekvämare form av transport.
 

Lukas S

Medlem
Håller med föregående talare. Rätt trångt och hårt - dock prisvärt. Men rad 1 är mycket, mycket bättre! (Precis som i de gamla kärrorna.)
 

MWi

Medlem
Jag åkte med A340-300 från Newark till Köpenhamn och tyckte att 9D och 9F var helt perfekta, störde mig inte alls på att det är nära toaletterna som SeatGuru påpekade utan snarare helt perfekt (kan ha att göra med att vi åkte 23:30 lokal tid och att majoriteten däckade snart efter start...
 
Toppen