Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

ARNBER

Medlem
Jag insåg att jag kunde välja plats på min resa till SFO, trots att jag är silvermedlem. Jag kan välja plats såväl ARN-CPH som CPH-SFO. Gäller detta alltid om man reser i business?

Givet en 1-2-1-konfiguration i business, vilka platser bör jag och min sambo välja för att kunna umgås och prata under flighten? Intuitivt skulle jag säga mittenraden, men vad jag sett på bilder är det ju en liten vägg mellan sätena och av naturliga orsaker är det en avsaknad av fönster just där. Är det enklare att konversera över gången?

Bilderna visar tillgänglighet dit respektive hem. Jag har bokat mittenraderna i båda fallen.

Visa bifogad bild 50089
Visa bifogad bild 50090

Mittenråd att bra om man vill prata med sin granne. Avståndet till fönsterrådet är dock relativt stort
 

Funcadelic

Medlem
Mittenråd att bra om man vill prata med sin granne. Avståndet till fönsterrådet är dock relativt stort
Tack för ditt svar, då behåller jag mittenplatserna på rad 2 resp 1.

Jag har läst din reserapport från resan till Hong Kong, och ser fram emot motsvarande men åt andra hållet. Förhoppningsvis hinner inte heller maten ta slut när jag sitter så långt fram :eek:
 

Delayed

Medlem
Givet en 1-2-1-konfiguration i business, vilka platser bör jag och min sambo välja för att kunna umgås och prata under flighten? Intuitivt skulle jag säga mittenraden, men vad jag sett på bilder är det ju en liten vägg mellan sätena
Jag är ganska säker på att den "väggen" går att höja/sänka som man vill. Skulle jag blanda ihop det med någon annan kabin blir jag säkert rättad tämligen omgående.
 

Fredrik92

Medlem
Mitt betyg av SAS nya business blir riktigt lågt.
Stenhård stol och väldigt varmt. Om du har möjlighet, välj den bakre kabinen (rad 9-10), där är betydligt svalare. Flygvärdinnan bekräftade att detta var regel.


Jag insåg att jag kunde välja plats på min resa till SFO, trots att jag är silvermedlem. Jag kan välja plats såväl ARN-CPH som CPH-SFO. Gäller detta alltid om man reser i business?

Givet en 1-2-1-konfiguration i business, vilka platser bör jag och min sambo välja för att kunna umgås och prata under flighten? Intuitivt skulle jag säga mittenraden, men vad jag sett på bilder är det ju en liten vägg mellan sätena och av naturliga orsaker är det en avsaknad av fönster just där. Är det enklare att konversera över gången?

Så för dig rekommenderar jag rad 10, mitten.
 

nollbit

Medlem
Stenhård stol och väldigt varmt. Om du har möjlighet, välj den bakre kabinen (rad 9-10), där är betydligt svalare. Flygvärdinnan bekräftade att detta var regel.

Jag ska till SFO snart med ny kabin. Sitter för närvarande på 7A (åker ensam), men 10G finns ledig. Då delar jag ju dock mittensäte med någon okänd. Varm kabin är dock något jag tycker är olidligt. Rekommendation?
 

JohanA

Medlem
Min spontana känsla av SAS nya kabin är att den känns trång trots bara fyra i bredd. Dock det värsta är stolen, den är ju stenhård trots att man försöker göra den mjukare. Den blåser dock upp sig själv gång på gång och till slut går det inte att justera. Den är värre än Swiss dito!
 

Fredrik92

Medlem
Jag ska till SFO snart med ny kabin. Sitter för närvarande på 7A (åker ensam), men 10G finns ledig. Då delar jag ju dock mittensäte med någon okänd. Varm kabin är dock något jag tycker är olidligt. Rekommendation?

Jag kan ju inte svära på att kabinen på just ditt flyg kommer vara lika varm, men flygvärdinnan jag pratade med sade att det var vanligt att främre kabinen var väldigt varm. Vet inte om det är skillnad på A340 och A330 (jag åkte A340).

10 G borde vara okej, men saknar ju fönster då. Gällande Business Class kan man knappt tala om att "dela" säte, de har rätt bra enskildhet med okej avskiljnad mellan.
 

drW

Medlem
Min spontana känsla av SAS nya kabin är att den känns trång trots bara fyra i bredd. Dock det värsta är stolen, den är ju stenhård trots att man försöker göra den mjukare. Den blåser dock upp sig själv gång på gång och till slut går det inte att justera. Den är värre än Swiss dito!

Alla tycker vi olika men efter ett par turer i den nya kabinen kan jag inte hålla med.
Säten var för mig utmärkta och utrymmet alldeles tillräckligt. Föredrar absolut SAS kabin framför Lufthansas och British Airways tex.
Det finns dock alltid utrymme för förbättring men en variant kommer aldrig att tilltala alla.
 

nollbit

Medlem
Alla tycker vi olika men efter ett par turer i den nya kabinen kan jag inte hålla med.
Säten var för mig utmärkta och utrymmet alldeles tillräckligt. Föredrar absolut SAS kabin framför Lufthansas och British Airways tex.
Det finns dock alltid utrymme för förbättring men en variant kommer aldrig att tilltala alla.

Jag tyckte den kändes trång. Framförallt tyckte jag det var lite störigt att stolen åker fram så mycket i loungeläge, så det blir ännu trängre. BA:s säten må vara smala (och sakna förvaringsytor) men det är ordentligt luftigt när man ska sova. Här fick man kämpa för att lyckas stoppa in täcket över benen. Servering och annat tyckte jag dock var hästlängder bättre än BA:s ofta ganska oengagerade attityd.
 

jdb264c

Medlem
Stenhård stol och väldigt varmt. Om du har möjlighet, välj den bakre kabinen (rad 9-10), där är betydligt svalare. Flygvärdinnan bekräftade att detta var regel.
Så för dig rekommenderar jag rad 10, mitten.
Åkte till LAX igår och satt på 9D. Måste säga att det var lite för nära toaletten, speciellt på en så lång flight där folk av naturliga skäl inte kommer kunna skippa det besöket...
 
Toppen