Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Fick ett par Bose QC25 i present av min flickvän och kan bara säga att jag är väldigt nöjd än så länge! Hjälper mig otroligt mycket när jag jag sitter och läser i stökiga miljöer.
 

doc

Medlem
Dom som samtidigt erbjuder wifi ombord får ju lite problem med argumentationen. Själv kör jag Sony MDR-1RBT (blåtandslurar). Riktigt bra ljud men saknar ju NC. Har slitit av alldeles för många sladdar för att kunna köra trådbundet. Väntar på att sony ska släppa en NC-variant av denna lur.
Även jag kör med denna lur och gillar den skarpt. Hade köpt en NC-variant av luren om den funnits. Hoppas det kommer.
 

johansch

Medlem
Jag köpte precis ett par AKG N60 NC från cdon.se när de hade 20% rabatt i helgen (det blev 1992 kr; det återkommer nog). Köpte dem som en ersättning till de Sony MDR-NC200D som jag rest med de senaste 3 åren (glömde dem i någon flight i senaste USA-resan).

Jag har provlyssnat på QC25 men inte blivit nöjd. Tyckte inte prestandan var värt priset 2990/2690 kr (på Arlanda).

Har inte rest med AKG-lurarna ännu, men är väldigt nöjd med dem hittils. Instämmer med den här recensionen:

AKG N60 NC review | What Hi-Fi?

och den här:

Review: AKG N60 noise cancelling headphones | Tech | Life & Style | Daily Express

(Största störselmomentet är att när man viker ihop lurarna så blir det mjuk metall mot mjuk metall - de där ringarna på lurarna. Det kommer bli en massa friktionsrepor...)
 
Last edited:
Jag har haft Bose brusreducerande lurar både på och över örat. Nu senast köpte jag de nya 20i "in ear".
I en jämförelse mellan dessa tre olika hörlurar, samtliga brusreducerande, så är den senaste (20i) den klart bästa. Ljudet är bättre och inte minst brusreduceringen. Till detta kommer att det är betydligt skönare att ligga på sidan med dessa jämfört med de större äldre lurarna.
 

dala

Medlem
Funkar dessa som handsfree i BT koppling också? Ser att det sitter en mikrofon på sladden så därför är det inte helt uppenbart för mig.

Japp, funkar utmärkt som handsfree i BT läge.

Kombinationen NC och handsfree är skön om man kör telemmöte etc i stökiga miljöer.
 

agehall

Medlem
Dom som samtidigt erbjuder wifi ombord får ju lite problem med argumentationen. Själv kör jag Sony MDR-1RBT (blåtandslurar). Riktigt bra ljud men saknar ju NC. Har slitit av alldeles för många sladdar för att kunna köra trådbundet. Väntar på att sony ska släppa en NC-variant av denna lur.

Ja, när de har WiFi ombord så är det svårt att hävda att blåtand inte är tillåtet. I ärlighetens namn tror jag de flesta tycker det är OK när man är uppe i luften, men inte under start och landning.
 

olo

Medlem
Fick ett tips i tråden om kampanjpris på Bose QC25: BOSE QC 25i 1990skr | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Någon som har provatPhilips SHB9850NC? Låter onekligen intressant.

Hur är erfarenheten av trådlösa hörlurar med inbygd mikrofon? Det är intressant framförallt för tågresor att kunna använda dessa även för mobilprat.
Citerar mig själv eftersom jag föll för M3s test och köpte ett par Philips SHB9850NC.
Jag är mycket nöjd!

Bortsett från att ljudet är görbra, så är batteritiden är lång, blåtanden fungerar smidigt och "reglaget" på höger kåpa är smidigt, men det tar lite tid att vänja sig vid det. I vissa miljöer så tar mikrofonen upp förmycket kring ljud, men överlag går de helt okej att prata telefon med lurarna.

Jag använder de till mer än bara vid resa eller andra tillfällen när jag söker Noice cancelling, då ljudet är så pass bra och blåtanden är smidig.
Jag håller med om det M3 skrev i sitt test. Att de dessutom kostade under 1700:- är också på plussidan.
 
Toppen