Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Vet inte om detta har varit diskuterat tidigare men hur ställer ni er till att använda BT lurar under flygningen? Eftersom de innehåller en svag radiosändare så får de egentligen inte användas. Har haft diverse olika typer under åren men aldrig blivit tillsagt att stänga av BT under någon flygning.

För övrigt har jag just nu Denon AH-NCW500, Ok ljud med helkass NC.

Blåtandsprylar ska vara avslagna under start och landning. Om de får användas uppe i luften beror på vilket flygbolag man åker med. Vissa är ju fortfarande negativa till att man har radiosändare igång när man väl är uppe i luften.

Har bestämt mig för QC 20i och väntar på kampanjpris inom kort ;)
QC25 har jag testat men jag blir varm runt öronen och ljudet var för mkt i mid range.
Kommer från svensk stolthet Supra NiTRO som har riktigt bra ljud med detalj men saknar NC.

Har också funderat på att skaffa ett par öronpluggar, mest för att de är behändiga och lättare att sova med. Jag har dock lyckats förvirra mig genom att hitta QC20, QC20i och QC20 II... Vad är det för skillnad? Känns lite som att det är flera namn på samma produkt.

Har bestämt mig för QC 20i och väntar på kampanjpris inom kort ;)
QC25 har jag testat men jag blir varm runt öronen och ljudet var för mkt i mid range.
Kommer från svensk stolthet Supra NiTRO som har riktigt bra ljud med detalj men saknar NC.
Lägg in en prisbevakning på Prisjakt så får du ett mail när någon butik går ner under det gränsvärde du valt.

• Gilla
Reactions: WTP
Testade Samsung´s Level lurar i helgen, tyckte de satt mycket bättre än Bose och märkte ingen större skillnad på noise cancelling (Bose något bättre). Samsung har touchkontroll på sidan av lurarna vilket var ganska häftigt.

Blåtandsprylar ska vara avslagna under start och landning. Om de får användas uppe i luften beror på vilket flygbolag man åker med. Vissa är ju fortfarande negativa till att man har radiosändare igång när man väl är uppe i luften.
Dom som samtidigt erbjuder wifi ombord får ju lite problem med argumentationen. Själv kör jag Sony MDR-1RBT (blåtandslurar). Riktigt bra ljud men saknar ju NC. Har slitit av alldeles för många sladdar för att kunna köra trådbundet. Väntar på att sony ska släppa en NC-variant av denna lur.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: doc
Fick ett tips i tråden om kampanjpris på Bose QC25: BOSE QC 25i 1990skr | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Jag var också inne på att köpa ett par, men efter att ha läst nya testet på M3 så lutar jag mer åt att köpa Philips-modellen som blev bäst i test och dessutom har ett lägre pris (1690kr). Någon som har testat den? Bose QC25 fick ganska dåligt betyg...
Någon som har provatPhilips SHB9850NC? Låter onekligen intressant.

Hur är erfarenheten av trådlösa hörlurar med inbygd mikrofon? Det är intressant framförallt för tågresor att kunna använda dessa även för mobilprat.

Toppen