Ni är onda! Allihop. Det blev ett par QC20. (Någon som är sugen på ett par QC15, ca 6 månader gamla!?)
Måste säga att det var ett riktigt bra inköp. Jag gillar mina QC15 skarpt, men jag har egentligen alltid tyckt bättre om in-ear än vanliga hörlurar så QC20 passar faktiskt mig mycket bättre.
Vad tycker jag då om dessa två lurar? Tja, NC-funktionen är ungefär likvärdig. QC20 är något bättre på vissa frekvenser medan QC15 vinner på andra. Över lag upplever jag dem som rätt lika - båda är mycket bra.
Det som störde mig med QC15 var att det var svårt att sova med dem. Jag gillar att ligga på sidan och då faller ju hörlurar bort. QC20 funkar mycket bättre. QC20 har dock en tendens att amplifiera vissa ljud, som tex när kabindörren stängs på mindre flygplan. Det fick mig att hoppa högt när jag satt och halvsov. QC15 har jag hängandes utanpå min datorväska men QC20 ryms i vilken ficka som helst.
Jag kan helt klart se mig använda mina QC15 i vissa situationer (om ingen köper dem..) men helt klart är att QC20 är mina nya favoritlurar. Inte minst för att de fungerar även om batteriet är helt urladdat, vilket är en liten designmiss på QC15 IMHO.