Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Köpte ett par QC-15 på Narita idag för 2000:- det bästa pris jag har sett någonstans, hade ett par Monster studio By DR DRE innan, dessa är ÖVERLÄGSNA, finns inget annat att säga. hade dem på precis hela flygningen utan att bli sjöblöt och överhettad om öronen + att dämpningen är riktigt riktigt bra!

På Amazon.co.jp kostar en Bose QC-15 25.800 JPY (ca 1.750 SEK) inkl. fri frakt till en adress i Japan.
Amazon.co.jp: BOSE QuietComfort15 【並行輸入品】ボーズ クワイアットコンフォート15: 家電・カメラ

Testade mina nyköpta Bose QC15 idag och känner mig inte så imponerad. Visst plockar den bort en del oljud.
Men det blir inte direkt tyst om man säger så. Kanske en halvering vid flygning, men däremot så hjälper den inte vidare bra mot
Vanligt prat och bilar. Ungefär vad jag förväntade mig, men hoppades på mer. Köpte mina för 2700 spänn i Sverige
Och för det priset kan jag nog inte rekommendera dom. Men något jag trots allt tyckte var bra är batteritiden, glömde på dom 3x8 timmar
Och använde dom flitigt, trots det fanns det batteri kvar. Även att prata i dom via iPhone fungerade bra.

+ batteritid
+ använda som handsfree
+ blir ej svettig om öronen
+ sitter skönt

- priset, inte värd nära på 3000 spänn i Sverige
- hade hoppas på bättre isolering av ljud/buller

Var glad att den inte stänger ute prat och billjud, det är ju en säkerhetsfråga, så man inte kliver ut framför en buss eller tåget...

Tycker dämpningen är godkänd, tror det är svårt att få helt tyst, de gör vad de ska och tar bort det störande konstanta bruset. Har ett par QC3 själv och största nackdelen är att jag får ont i öronen (av glasögonenskalmarna som trycks fast) efter 7-8h användning på långresor.

Var glad att den inte stänger ute prat och billjud, det är ju en säkerhetsfråga, så man inte kliver ut framför en buss eller tåget...

Tycker dämpningen är godkänd, tror det är svårt att få helt tyst, de gör vad de ska och tar bort det störande konstanta bruset. Har ett par QC3 själv och största nackdelen är att jag får ont i öronen (av glasögonenskalmarna som trycks fast) efter 7-8h användning på långresor.

Kan peltor kan Bose ;)

Många prisar Bose-lurarna. Men jag tar gärna någon som är en trafikfara och stänger ute prat och billjud. Kör vanligtvis mina ATH-M50 och de fungerar nästan galant. Nexus 7 och min Galaxy Nexus har lite svårt att överrösta bullret som finns i kabinen ibland. Funderar på om ATH-ANC9 är något att ha, om jag minns rätt har jag testat dessa på BestBuy och de var ganska små kåpor men ganska bra på att bli av med prat. Är inte helt säker att jag minns rätt...

Edit:
Och att jag vill ha trafikfara är för att jag inte ska använda de när jag är ute och går på gatan för där har jag mina M50, porta pro eller MW600, mest för tåg/buss/flyg.

Toppen