Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Köpte mina QC15 i Osaka (Bose Premium Store Shinsaibashi) i november, där drog de av momsen direkt i butiken (de häftade fast ett litet kvitto i passet som jag fick lämna ifrån mig på flygplatsen inför hemresan). Priset exkl. moms blev i runda slängar SEK 2050 med dåvarande JPY-kurs.

Jag köpte ett par QC15 på Bose-outlet i USA i höstas. De var "refurbished", vilket jag först tyckte kändes lite skumt. När jag frågade vad det innebar sa säljaren att de köpt av någon och sedan lämnats tillbaka inom 30 dagar och sedan kontrollerats och fixats till.

De såldes i ny kartong, så om han inte sagt att de varit ute ett varv hade jag aldrig märkt det.

De kostade $260 = 1755kr (enligt räkningen)

Har varit värda pengarna sedan dess =)

Var förbi Woodbury Commons Outlet idag och det slutade med ett par refurbished QC15 a $269+skatt. Mina gamla Sony-trotjänare som varit bra har börjat få självsvängning i brusreduceringen vilket gör att den inte funkar helt optimalt.

Hitintills är jag extremt nöjd med Bose-lurarna! Jag har läst en hel del recensioner av dem på bla Amazon och många klagar på byggkvalitén. Den kunde givetvis vara bättre, men jag tycker inte de känns billiga och plastiga, så jag ser inga större problem. Tror jag kommer komma riktigt bra överens med dessa.

agehall då har du köpt samma lurar, på samma ställe, för samma pris, som jag. Jag är väldigt nöjd med mina. De funkar bra både på flyg, kontor och bullriga lab.

@agehall då har du köpt samma lurar, på samma ställe, för samma pris, som jag. Jag är väldigt nöjd med mina. De funkar bra både på flyg, kontor och bullriga lab.

Ja, jag tror det var ditt inlägg som inspirerade mig.. :)

Jag är inte helt säker på att det är ett superpris - prisjakt säger att de ska gå att få för 1995:- hemma (vet inte om jag litar på den butiken dock!) men det blev ju lite billigare iaf.

Jag lyckades få ett par nya (ej factory renewed) för $269+skatt i Chicago i Augusti på outlet i Rosemont. Men tror att det är svårt att få de under ca 2000kr.

Nice! Jag tror dock att den enda skillnaden är lådan, som jag ändå kommer att kasta när jag checkar ut imorgon.

En gullig detalj tycker jag är de "courtesy cards" man fick med. Typ "här är lite reklamkort du kan ge till dina vänner"... Borde jag inte få betalt för att dela ut dessa? :)

Bose QC15 säljs just nu för 2399:- på The Travellers Electronics Company som finns på Arlanda T5. Bra pris tycker jag, så jag slog till! :)

image.jpg

Säljaren visste inte hur länge man kommer att ha detta pris.

Bose QC15 säljs just nu för 2399:- på The Travellers Electronics Company som finns på Arlanda T5. Bra pris tycker jag, så jag slog till! :)
Säljaren visste inte hur länge man kommer att ha detta pris.
Det är det billigaste jag sett i Sverige. Jag har set dem för ca 2500-2600kr på Mediamarkt.

Toppen