Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Jag köpte ett par Bose qc20i för 2 veckor sedan, har nu använt de flitigt och är helt förbluffad över hur bra de är. Köpte hos Bengtsson på St Eriksplan, de kostar ju ca samma överallt - förutom i USA då... ;)

De kommer sitta som en smäck under sådana långflygningar! Brukar sova med dom på, de är nästan lika sköna som kudden :)
Dr Dre borde fokusera på att göra lite ny musik istället för att sälja hörlurar.

Du hade rätt. QC15 är riktigt bra och sitter otroligt skönt. Hade på mig dom i 12 timmar utan att ha ont eller vara öm efteråt. Riktigt nöjd med mitt köp! 100 gånger bättre än beatsen.

Fick chansen att prova både Bose QC3 och QC15 på Elgiganten på Kungsgatan. Pga de olika konstruktionerna (on-ear respektive around ear) så är det rätt stor skillnad i hur effektiv noise cancellation-funktionen är. Med butiksbruset som test så skulle jag nog säga att QC15 tar bort uppskattningsvis 90 procent av butiksbruset medan QC3 tar bort 60 procent. Betydande skillnad med andra ord.
Så det fick bli ett par QC15 i en fin limiterad version i mörkgrått+brunt skinn. Provade här hemma med diskmaskinen på (en ganska så bullrig Siemens), den tar bort i princip allt ljud. Mycket imponerad. Ska bli spännande att testa på kommande flygningen nästa helg!

Vad gäller själva ljudkvaliten hifi-mässigt så är jag inte superimponerad av QC15. Basen är typisk Bose-aktig: fast men lite enformig. Ljudbilden är inte alls lika luftig och tredimensionell om man jämför med Grado SR80i som totalt sett låter mer musikaliskt och naturligt. Men för ändamålet flygresa så kan jag inte tänka mig att det finns några hörlurar som slår QC15.

Köpte ett par Bose QC20i när de släpptes och är grymt bra. Använder dem så gott som varje dag nu, varvar mellan dem och B&O H3. Hade ett par QC15 sedan tidigare men de kommer inte i närheten av QC20i, varken i brusreducering eller smidighet då också såklart.

Det låter intressant. Jag har ett par QC15 och skulle också kunna vara intresserad.
Vad köpte du för mikrofon och till vilken kostnad?
Har du hunnit testa dem redan?

De äldre varianterna som släpptes runt 2009-2010 fick man ingen mikrofon med. Men numera ingår det som standard på alla QC hörlurar.
Martin Björnström, synd att du inte frågade mig innan. Jag har en extra mikrofon liggandes som du kunde fått ;)

QC15 med fjärrkontroll och mikrofon kostar 30.000 JPY (ca 2.000 SEK) exkl. skatter i Japan.
Fr o m 2014-APR-01 går momssatsen går upp från 5% till 8% i Japan.

Det går att köpa både på Bose Japan och på Amazon.jp.

Går man till Apple Store i Ginza så tar de bort momssatsen om man tar med sig ett utländskt pass. Jag antar att det bör gälla hos andra butiker också?

Toppen