Senaste nytt

Bästa Hilton i Chicago?

Hemma efter 2 nätter på Palmer House. Ok rum o imponerande lobby (som jag missade ta bild av). För 80 USD+tax natten helt klart prisvärt.
cac2faa190410e19d1f69d3b12aa735a.jpg
44282fcd54b7235f6bdc8166ba6c0991.jpg

Kommer spendera fyra nätter i Chicago, den 9-13 juli-17.

Vilket bör jag välja av dessa två; Palmer House eller nyrenoverade Hilton Chicago/Mangificent Mile Suites? 2 vuxna och 1 barn, är HHD.

Givetvis avbokningsbart då det ligger så långt fram i tiden.

Vilket bör jag välja av dessa två; Palmer House eller nyrenoverade Hilton Chicago/Mangificent Mile Suites? 2 vuxna och 1 barn, är HHD.

Jag har testat båda, lounge/frukost bättre på Palmer och rum/utsikt var bättre på Hilton Chicago Mag ( mitt rum på näst högsta våning ).

0628d4a8e45f3c9e5d07338cc8b4a295.jpg
detta var mag mile

bc2882e6290fc31c7707052e39097dde.jpg
tror detta var utsikt från Palmer lounge men ej säker

• Gilla
Reactions: Gus

När jag var på London House i somras med fru och dotter så fick vi frukost alla tre (HHD) och det var en bra frukost i frukostmatsalen under takbaren. urvalet var väl inte så enormt men de gjorde omelett och ägg på beställning, cappucino/latte osv till bordet. Och hotellet i övrigt var väldigt bra. Och nytt. Och en bra takbar. Och bra och tyst AC vilket är viktigt för dina datum ;-)

Vet att det inte var ett av dina val, men tänkte jag skulle tipsa i alla fall...

När jag var på London House i somras med fru och dotter så fick vi frukost alla tre (HHD) och det var en bra frukost i frukostmatsalen under takbaren. urvalet var väl inte så enormt men de gjorde omelett och ägg på beställning, cappucino/latte osv till bordet. Och hotellet i övrigt var väldigt bra. Och nytt. Och en bra takbar. Och bra och tyst AC vilket är viktigt för dina datum ;-)

Vet att det inte var ett av dina val, men tänkte jag skulle tipsa i alla fall...
Har det med på listan, men just nu ligger priserna så mycket högre att det inte riktigt motiverar det. Har både Plamer och Mag Mile bokade så får vi se vad som händer med priserna. Är ju ganska lång tid kvar. ;)

Jag har testat båda, lounge/frukost bättre på Palmer och rum/utsikt var bättre på Hilton Chicago Mag ( mitt rum på näst högsta våning ).

Vad var det du upplevde som bättre med lounge/frukosten på Palmer?

Efter att ha avverkat diverse HGI, Double Tree, Hilton, Hampton Inn på västkusten och några fler stater i mitten så kan jag väl konstatera att frukosten generellt sett är riktigt dålig. Parc55 var väl bäst i San Francisco under förra sommarens rundresa.

Vad var det du upplevde som bättre med lounge/frukosten på Palmer?

Efter att ha avverkat diverse HGI, Double Tree, Hilton, Hampton Inn på västkusten och några fler stater i mitten så kan jag väl konstatera att frukosten generellt sett är riktigt dålig. Parc55 var väl bäst i San Francisco under förra sommarens rundresa.
Palmer har en liten lounge men där fanns färsk frukt (blåbär/jordgubbar) granola, espressomaskin mm jag var helt nöjd jmf med den andra där det var klassisk stuk med flingor som på hgi och några powerbars.

Så Palmer 4/5 på frulle
Hilton suites mag mile svag 3/5

Bodde på Magn. Milr suites härom veckan. Imponerande rum för amerikansk standard. Nyrenoverade rum, bekväma sängar. Dock krass recognition som hhd. Exec lounge frukost lämnar mycket att önska. Dock kul med pool högst upp! Läget är utmärkt.

Toppen