Senaste nytt

Bästa Hilton i Chicago?

Beträffande Hilton Chicago saxar jag följande i ett mail till HHonors:

"To my big surprise and disappointment Hilton Chicago Executive Lounge was another world. Breakfast on par with Holyday Inn complimentary breakfast (and that’s no feast). In the evening the food items where no better. You could not get any beer, wine or liquors (always complimentary in European Hilton). Oh yes, you could get a glass of wine if you asked nicely and filled in a form (!!!) and paid 9 USD.
.

Hur många Hilton hotell i USA erbjuder gratis öl/alkohol i exec. loungen? :rolleyes:

Hilton Chicago seems not consistent with the standard I have taken for granted with the Hilton brand and a disappointment in my travel diary.

Ok, låter ju sådär. Var hotellet interiört ok? Bara en natt (med middag i Chicago, sen vidare dagen efter), så så länge rummen är schyssta är jag nöjd.

Ok, låter ju sådär. Var hotellet interiört ok? Bara en natt (med middag i Chicago, sen vidare dagen efter), så så länge rummen är schyssta är jag nöjd.

Helt okej för priset imho, faded glory.
De brukar uppgradera guld till exec rum med loungetillgång (där alkohol inte är gratis ;))

Finns gott om sämre Hilton i USA, generellt bättre att satsa på HGI än något som
inte renoverats sedan Jimmy Carter var president.

EN liten bump angående vilka hilton som är vettiga. Har två bokningar i Chicago en helg i februari, både på hilton chicago samt på the drake. Hade tänkt mig historiens vingslag på The Drake men hoppas på en bra upplevelse generellt. Är HHG om det nu hjälper något. Tacksam för input!

Bodde på Drake för ett par år sedan, och det är definitivt historiens vingslag som gäller. Jag fick ett väldigt trevligt rum, men det märks att hotellet varit med ett tag på t.ex. att man fick ta i med rejäl kraft för att få igen vissa dörrar som slagit sig en aning och så :) Däremot var det inga som helst problem med in-room amenities, bra säng, osv. Så det beror på vad man är ute efter...

Jag var HHG då, och bokad på billigaste prepaid fick jag en rejäl uppgradering (vet inte kategori, men betydligt större rum än en kollega som inte hade status, och fin utsikt), samt lounge-access.

Kan inte uttala mig om andra Hilton i Chicago.

Drake går att jämföra med Waldorf Astoria i New York, historiskt hotell med en salig blandning av mycket sunkiga rum samt väldigt fint inredda sviter. Försök att få en svit högt upp med fin sjöutsikt - svårt att slå det. Frukosten är mycket trist på båda ställena, men vilket Hilton hotell i USA har en anständig frukost?? Bättre att gå på ett lokalt frukosthak.

Tack @mha321 och @HON-II . Ni tolkade mitt inlägg väldigt bra. Det jag är ute efter är en bra (och historisk) upplevelse med en förhoppning om utsikt och liknande. Som bokningen står idag så har jag exec rum så hoppas på ännu bättre. Tack för snabb info!

Toppen