Senaste nytt

Bästa första klass produkten på marknaden?

Absolut! Det tror jag var en av usp'ene när man designade kabinen. Tyske ingenjörerna resonerade "But why iz it zo difficult to make humpa in ze toilets? "

Emirates First på 380 blir svår att slå iaf med den crew som jag hade, kan iofs hjälp till att vi bara var 4 pax. Dusch känns som ett måste hädanefter ;)

Gällande första klass produkter så vill jag gärna slå ett slag för Emirates och deras 777. 3 rader stora avskilda "kupéer".
Åkte STO-DXB-JNB före ett tag sedan.

Röd mattta även på ARN :) Ingen märkvärdig lonuge på ARN. Men First Class loungen i DXB... den går inte av för hackor :p
Stor, rymlig, personlig service och en förstklassig a la Carté Restaurang. Väl ombord så rysk kaviar, Dompan och allt man kan önska sig.
Fully flat och madrass, bekväma sidenpyjamas och man sover som ett litet barn...

Last edited:
Gällande första klass produkter så vill jag gärna slå ett slag för Emirates och deras 777. 3 rader stora avskilda "kupéer".
Åkte STO-SXB-JNB före ett tag sedan.

Röd mattta även på ARN :) Ingen märkvärdig lonuge på ARN. Men First Class loungen i DXB... den går inte av för hackor :p
Stor, rymlig, personlig service och en förstklassig a la Carté Restaurang. Väl ombord så rysk kaviar, Dompan och allt man kan önska sig.
Fully flat och madness, bekväma sidenpyjamas och man sover som ett litet barn...
Oj, var det ett en chartrad resa? Visste inte att Emirates flög Stockholm - Johannesburg, via Strasbourg. :rolleyes:;)

Åkte STO-DXB-JNB före ett tag sedan.

Fully flat och madness, bekväma sidenpyjamas och man sover som ett litet barn...
Emirates B777 är helt klart den bästa av deras produkter, dock är de ju endast 2 rader och inte 3 som du skrivit, kanske tryckfel där också :)

Hur som helst ANA F med servicen ombord är det bästa i F produkt jag prövat, ser man helhet på marken och luften är det Lufthansa, de är svårt att slå när man blir hämtad i en Porsche vid planet redan vid ankomst från Stockholm.

Tjaa, EK hämtar en i en BMW 9 Serie här hemma i Svedala, i CPT var det en Mercedes S- klass. Och som sagt loungen i DXB... Maken till lounge har jag aldrig upplevt. Däremot STO var inte så märkvärdig och CPT vad på gränsen till dålig...

Inspirerad av den resa @agehall gör just nu har jag börjat fila på något liknande till våren. Pga tidsbrist blir det nog väldigt intenstivt och "kortaste möjliga väg". Över Stilla Havet funderar jag på Tokyo - New York med ANA B777 eller Seoul - New York med Asiana A380, givetvis i F. Vilken av dessa två alternativ skulle ni valt? På övriga långsträckor tar jag nog LH F, alternativt LX F med nya B777.

Toppen