Senaste nytt

Bästa första klass produkten på marknaden?

Inspirerad av den resa @agehall gör just nu har jag börjat fila på något liknande till våren. Pga tidsbrist blir det nog väldigt intenstivt och "kortaste möjliga väg". Över Stilla Havet funderar jag på Tokyo - New York med ANA B777 eller Seoul - New York med Asiana A380, givetvis i F. Vilken av dessa två alternativ skulle ni valt? På övriga långsträckor tar jag nog LH F, alternativt LX F med nya B777.

ANA F på B777 är svårslaget, nu har jag dock inte prövat dom nya sviterna på Asiana A380 så kan inte säga mycket om dom.... Men min erfarenhet efter 12 Långdistans flighter i F med 5 olika bolag är att ANA F är bästa upplevelsen ombord planet.
 
Bättre än Lufthansa till och med?
De gick lite OT när vi pratar om Ombordupplevelse när de egentligen är markservice... Men ja ANA den enda gången jag flugit med dom har gjort störst intryck på mig, detta trotts att dom va snåla o bara lasta 4 krug på en T/R Tokyo - Paris vilket gav endast 2 flaskor per väg.

Lufthansas first class terminal och utkörning till planen är svårslaget, speciellt vid Non-gate position där man får den galna VIP drop off med hela bussen fylld med pax väntande på att bara jag skall gå ombord planet först.


Har 8 flighter i F med dom och nej dom har inte gett mig bra inteyck på på backen, speciellt deras kundtjänst/costumer relations i Dubai som behandlar sina premiumkunder som skit.

I luften är dom bra men tyvärr varierar servcen så mycket på samtliga flighter. Sen är inte dyr whisky allt ombord ett plan ;)
 
Om vi pratar Thai, vilken flygplanstyp tycker ni har bäst F?:)

A380, utan tvekan.

Jag tycker att retrofittade 747-400 har en väldigt knepig stol. Hela sätet förs fram när man sätter den i loungeposition vilket kapar benutrymmet helt och hållet. Alternativen är att sitta rakt upp eller ligga ner, typ. Det såg lustigt ut i kabinen när samtliga F pax låg ner och tittade på film :) Skärmen var också bland den sämsta jag upplevt ombord. Svärtan var så pass dålig att det var hopplöst att se på film.
 
A380, utan tvekan.

Jag tycker att retrofittade 747-400 har en väldigt knepig stol. Hela sätet förs fram när man sätter den i loungeposition vilket kapar benutrymmet helt och hållet. Alternativen är att sitta rakt upp eller ligga ner, typ. Det såg lustigt ut i kabinen när samtliga F pax låg ner och tittade på film :) Skärmen var också bland den sämsta jag upplevt ombord. Svärtan var så pass dålig att det var hopplöst att se på film.
Okej tack du låter säker :)
Har läst lite och många hyllar att sitta i nosen på 747. Även 777 har många anhängare så därav min fråga. Från vilken flygplats i Europa skulle du då välja att ta 380?
 
Okej tack du låter säker :)
Har läst lite och många hyllar att sitta i nosen på 747. Även 777 har många anhängare så därav min fråga. Från vilken flygplats i Europa skulle du då välja att ta 380?

Jag har sett flera på forumet som talat gott om Thais retrofittade F, så det är möjligt att du får fler svar med helt andra åsikter ;) Vad jag vet har Thai inte F på 777.

Från vilken flygplats i Europa skulle du då välja att ta 380?

Jag har bara flugit TG F mellan BKK och NRT/HND så jag är fel person att svara på det. Men rådet brukar ju vara att undvika CDG.
 
Toppen