Vad menar du att SJ skulle gjort annorlunda (förutom uppträtt trevligare)?
Och jag förstår inte riktigt i vilket sammanhang de har sagt inte vårt fel. Det skulle väl vara en ursäkt för att inte boka om dig. Men de bokade ju om dig.
I grunden har det med SJ's kundservice tillika ansvar.
Tåglinjen från Sthlm till Karlstad är efter viss tid körd! I min värd existerar inte att åka via Örebro eftersom det medför en satans massa problem.
När man då redan i Hudik inser att man med säkerhet bränner tåget från Sthlm måste man få tag på någon ANSVARIG som kan tala om hur man skall gå till väga.
1. När man väl får tag på någon på SJ, per telefon, efter ca 35 min kötid. Då vill jag inte höra att det får du ta med X-Trafik. Det är inte vårt problem. Eftersom denna person på kundtjänst eller vad man nu kallar det för hos SJ inte vill bry sig, lägger de sonika på telefonluren.
2. Att få tag på någon på X-Trafik var precis lika lätt. Till slut fanns en tomte på perongen som endast kunde tala om att man fick gå på ett tåg som stod på perongen för att åka till Gävle. Sagt och gjort så fick det bli.
3. SJ's sk kundtjänst i Gävle hade samma positiva inställning till oss resenärer. Och hade även dem en lektion i ansvar vad gäller X-Trafik vs SJ, och vi skulle väl vara glada som fick hjälp över huvud taget. Värst för den person som blev regelrätt avrättad av damen i fråga när han försynt påpekade att hon kanske missat att han åkte 1:a klass när biljetten bokades om.
Även detta tåg blir försenat = finns inte en chans i helvetet att hinna med ett tåg från Sthlm, längre. Konduktör på tåget hade ingen lust/ork att bry sig han heller. "Du får ta det i Sthlm" var svaret
4. Och så i Sthlm när man till slut stod framme i luckan så blev man ombokad till idiotlinjen.
5. Väl på tåget påpekas problemet direkt för konduktören med budskapet att ni får ha en taxi åt mig. SJ anser att det skulle man inte alls, var ju inte deras ansvar eftersom det var X-Trafiks fel. Och eftersom man nu ordnat detta fick jag snällt vänta på bussar. Man har faktiskt väntsalar. Påpekar då för konduktören att han får gå ett varv till eftersom det inte finns några väntsalar öppna kring midnatt i varken Örebro eller Karlskoga.
Detta kom som en total överraskning för SJ kundtjänst. Hur kan det komma sig att man i Karlskoga mellan ca 00.00 och 02.00 inte håller en väntsal öppen?
Efter 4:e påstötningen orkade man ordna en taxi från Karlskoga.
Summa summarum så har man vid 3 tillfällen skyllt ifrån sig. Och efteråt har man konsekvent vägrat svara på e-Post. X-Trafiks svar var det motsatta. Du får ta det med SJ. Vi är bara underleverantörer.