Senaste nytt

Avis Preferred

Gratishelgen dök upp som en trevlig överaskning, speciellt när det finns tankar på en golfweekend i Europa mot höstkanten. Vilka klasser på bilar gäller den för? Jag har inte lyckats hitta någon information om det.

Inte? för exempelvis Sydafrika står det enbart "A", C vet jag av erfarenhet är en Toyota Corolla med symaskinsmotor
A måste vara något i stil med Fred Flintstone footmobile

Fair enough! Jag har dock endast kvalificerat för frihelg i Europa, men det verkar som t.ex. Spanien erbjuder bättre klasser, men visst, är det bara A och på vissa ställen i världen kanske man inte har så stor nytta av den, men för att åka 2 pers till och från golfbanan 2 dagar så fungerar det mesta, även om man får fälla baksätet för att få in golfbagarna :)

Jag har nu använt vouchern som man fick efter sin tredje hyra. Jag visade upp min voucher när jag hämtade bilen och frågade om allt var ok och om hyran var gratis och de bedyrade att så var fallet. Nu har de så klart dragit den fulla kostnaden ifrån mitt kort i alla fall. Vet någon vem jag lämpligen ska kontakta? Jag hyrde bilen vid Katowice Flygplats, Polen, och jag hittar ingen emailadress till kontoret på Avis hemsida (Car Hire Katowice International Airport - Avis)

Jag har nu använt vouchern som man fick efter sin tredje hyra. Jag visade upp min voucher när jag hämtade bilen och frågade om allt var ok och om hyran var gratis och de bedyrade att så var fallet. Nu har de så klart dragit den fulla kostnaden ifrån mitt kort i alla fall. Vet någon vem jag lämpligen ska kontakta? Jag hyrde bilen vid Katowice Flygplats, Polen, och jag hittar ingen emailadress till kontoret på Avis hemsida (Car Hire Katowice International Airport - Avis)

Bokade du det via länken i mailet? Du borde ha fått ett kvitto vid utlämningen med förväntad kostnad men har själv aldrig hyrt i Polen så ha ringen erfarenhet.

Bokade du det via länken i mailet? Du borde ha fått ett kvitto vid utlämningen med förväntad kostnad men har själv aldrig hyrt i Polen så ha ringen erfarenhet.
Ja, jag bokade via länken. På papperna jag fick vid utlämningen stod det att det skulle kosta ca 1000 SEK och jag ifrågasatte detta men fick som svar att allt var ok och bilhyran skulle vara gratis. Jag provade att ringa kontoret vid Katowice flygplats två gånger, men kom inte fram, det gick inte fram några signaler. Då ringde jag svenska Avis Preferred istället men samtalet bröts två gånger i rad efter att jag knappat mig igenom menysystemet. Slutligen skickade jag ett email till cs@avis.pl och fick svar efter ett par timmar där de bad om ursäkt och informerade att personalen hade gjort något fel när hyran stängdes och jag skulle få en återbetalning så fort som möjligt.

Toppen