Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Attans. Jag har alla mina kommande bokningar där.

Well well, jag kommer försöka iaf :)
Kan ju vara beroende på vem du pratar men, men när jag ringt dom i en veckas tid på olika tider och mejlar 2 gånger utan svar.
Får sambon att åka förbi och säga till dom att ringa upp mig. Så får jag till slut prata med någon som inte var behjälplig med detta.

Får nog säga att det är en mycket märklig kampanj det här. Bonusprogrammet har övergått från att man skall flyga ihop sina poäng till att man kan åka bil (inte ens detta behövs i vissa fall) för att få ihop poängen. För 7000-8000 kr får man ihop 100000 poäng. Verkligen lättförtjänade poäng, men fortfarande konstigt i mina ögon. För att flyga ihop dessa poäng skall det till många långresor till minst 10- 20 gånger kostnaden. Men det är bara att hänga på så länge det fungerar.

Ja, jag har faktiskt själv nyttjat förmånen i rent undersökande syfte. Bokade bil som jag inte behövde, ringde och kom överens om att inte hämta ut den. Vips 10000 poäng på kontot för 812 kr. Fortfarande märkligt tycker jag, fast jag förstår det massiva bokandet. Lättförtjänade poäng. Skulle nog ha gjort fler bokningar när det visat sig att det går att boka First med Singapore Airlines från CPH med gott om lediga platser.

Nu kom veckans poäng in. Jag kan bekräfta att jag fått poäng för en ändrad bokning med tid, datum och station. Ändrade från Landvetter till Klarabergsviadukten på senaste bokningen.
Bara bokningsnummeret är det samma så går det bra.

Nu kom veckans poäng in. Jag kan bekräfta att jag fått poäng för en ändrad bokning med tid, datum och station. Ändrade från Landvetter till Klarabergsviadukten på senaste bokningen.
Bara bokningsnummeret är det samma så går det bra.

Det var goda nyheter.

Att ändra är dock en sak, men fick du samma pris?
Jag försökte flytta nästa helgs Arlanda-hyra till en helg i juni, men det gick inte att behålla det låga kampanjpriset utan det blev ett helt annat pris.

Det var goda nyheter.

Jag försökte flytta nästa helgs Arlanda-hyra till en helg i juni, men det gick inte att behålla det låga kampanjpriset utan det blev ett helt annat pris.
Nej, tyvärr så blir det alltid nu gällande pris.

Det var goda nyheter.

Jag fick ett lägre pris än originalbokningen eftersom den var en dyr flygplatsbokning mitt i veckan. Dock fick jag fortfarande ett högre pris än kampanjpriset jag betalade 1007 kr för en helghyra.
Tidigare har jag lyckas ändra en bokning med bibehållet pris på Klarabergsviadukten. Detta efter att ha påpekat originalpriset för personalen.

Jag fick ett lägre pris än originalbokningen eftersom den var en dyr flygplatsbokning mitt i veckan. Dock fick jag fortfarande ett högre pris än kampanjpriset jag betalade 1007 kr för en helghyra.
Tidigare har jag lyckas ändra en bokning med bibehållet pris på Klarabergsviadukten. Detta efter att ha påpekat originalpriset för personalen.
Ska tillägga att det var en bokning på samma station där endas datum ändrades.

Hej igen,

Följande historia inträffade precis

Lite irriterad över att de inte svarar i telefon sätter jag mig i bilen och kör till Klarabergsviadukten. Parkerar utanför kontoret och går fram till dörren. På dörren står det att de öppnar igen den 2 April kl 15:00. Om man behöver återlämna sin bil innan dess kan man ställa den i parkeringsgaraget vid Åhléns men parkeringsavgiften (480 kr) kommer läggas på hyran. Aldrig i livet tänker jag medan jag hoppar in i bilen igen och rotar fram hyreskontraktet i handskfacket. Då ser jag till min stora förvåning att det på kontraktet står 2 April 18:00 som sluttid för min hyra. Inte nog med det, jag ser till min förskräckelse att priset är är 1625 kr i stället för 711 kr som jag hade förväntat mig.

Är tämligen säker på att jag inte bokat dessa datum och framför allt inte till det priset, men orkar inte leta upp bokningsbekräftelsen i telefonen utan jag kör hem igen. Väl hemma tar jag fram bokningsbekräftelsen och mycket riktigt står står 1 April 18:00 som sluttid. Även i appen står det 1 April (det var där jag tittade förut när jag svarade @agehall).

Jag är relativt säker på att detta löser sig smidigt vid återlämningen i morgon och att jag får det priset som står på bokningsbekräftelsen. Men tycker det är superdåligt av dem att inte ens nämna att bokningen blivit ändrad när jag hämtade bilen.

Uppdatering: Som vanligt toppenservice vid återlämning och allting löste sig smidigt (har förvisso inte fått fakturan ännu)

Toppen