Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Då har jag hämtat ut min första bil vid Stockholms central. Kört den 650 meter, nu snyggt parkerad utanför porten. Serviceminded personal tycker jag, på min fråga om de hade "alla uppgifter" fick jag till svar att de hade alla uppgifter för att jag skulle få 10 000 poäng in på SAS-kontot. De var väl medvetna om kampanjen :). Fick också information - utan att jag direkt frågade - att om jag vid något hyrtillfälle bara var intresserad av poängen och inte bilen så var det OK att inte hämta ut bilen utan bara låta den stå kvar hos dem. Hoppas att allt funkar bra, får jag problem med poängöverföringen så lär väl övriga 34 kommande bokningar också medföra merjobb...

Då har jag hämtat ut min första bil vid Stockholms central. Serviceminded personal tycker jag, på min fråga om de hade "alla uppgifter" fick jag till svar att de hade alla uppgifter för att jag skulle få 10 000 poäng in på SAS-kontot. De var väl medvetna om kampanjen :). Fick också information - utan att jag direkt frågade - att om jag vid något hyrtillfälle bara var intresserad av poängen och inte bilen så var det OK att inte hämta ut bilen utan bara låta den stå kvar hos dem. Hoppas att allt funkar bra, får jag problem med poängöverföringen så lär väl övriga 34 bokningar också medföra merjobb...
Lita inte för mycket på vad personalen på kontoren säger ang kampanjer - vi vet av erfarenhet att det ofta strular med poäng för kampanjer även om allt är rätt ifyllt vid bokningen.

Då har jag hämtat ut min första bil vid Stockholms central. Kört den 650 meter, nu snyggt parkerad utanför porten. Serviceminded personal tycker jag, på min fråga om de hade "alla uppgifter" fick jag till svar att de hade alla uppgifter för att jag skulle få 10 000 poäng in på SAS-kontot. De var väl medvetna om kampanjen :). Fick också information - utan att jag direkt frågade - att om jag vid något hyrtillfälle bara var intresserad av poängen och inte bilen så var det OK att inte hämta ut bilen utan bara låta den stå kvar hos dem. Hoppas att allt funkar bra, får jag problem med poängöverföringen så lär väl övriga 34 kommande bokningar också medföra merjobb...
Det var intressant att de sa, det skulle underlätta att inte hämta ut den vid något tillfälle. Jag måste förmodligen ta mig in till stan i morgon för att flytta bilen då det bara är 24 timmar man får stå.

De är väldigt hjälpsamma.
De beklagade att jag fått in 1k istället för 10k på min första bokning. De tipsade om at rapporterade det under "missing points" på Great Avis deals for EuroBonus members
Dock kunde de själva inte göra något åt det.

Den andra bokningen hade de inte markerat som återlämnad trots att jag gjorde det förra söndagen.
Så det fixade de och den bör jag få betala nu. Allt såg rätt ut i bokningen för att få 10k poäng sa de.

Idag hämtade jag ut den tredje bokningen. Det blev en Nissan X-Trail. Allt såg rätt ut där med enligt dem.

Lita inte för mycket på vad personalen på kontoren säger ang kampanjer - vi vet av erfarenhet att det ofta strular med poäng för kampanjer även om allt är rätt ifyllt vid bokningen.

Precis, de har ju ännu mindre koll än kundtjänst.

Det är uppenbart vattentäta skott mellan de som pysslar med erbjudanden ihop med partners
och resten av verksamheten, och IT avdelningen verkar vara sämre än SAS.

De beklagade att jag fått in 1k istället för 10k på min första bokning. De tipsade om at rapporterade det under "missing points" på Great Avis deals for EuroBonus members

Vilket var ett felaktigt tips, vilket bl.a Thornado kan intyga.

Dock kunde de själva inte göra något åt det.

Den andra bokningen hade de inte markerat som återlämnad trots att jag gjorde det förra söndagen.
Så det fixade de och den bör jag få betala nu. Allt såg rätt ut i bokningen för att få 10k poäng sa de.

Idag hämtade jag ut den tredje bokningen. Det blev en Nissan X-Trail. Allt såg rätt ut där med enligt dem.
Stod efter dig i kön M där är grymt trevlig! Känns som han har bra koll på kampanjen m.m. Sa även till mig att jag kunde höra av mig om jag ville lämna bilen tidigare ngn gång/inte ville hämta den alls

Även om det strular med poäng m.m. som folk ovan påpekat är jag övertygad om att de på kontoret kommer hjälpa till med att se till att allt fungerar i slutändan. Visst, kan medföra lite strul, men det viktiga är ju att få in poängen vid något tillfälle.

Känns som vi måste hålla koll på Herr @agehall ´s budord:
Jag refererar till 2 punkter som kan vara aktuella för oss:

3) Kundtjänst har ingen koll

Många förleds att tro att bara för att flygbolagets kundtjänst säger A eller B, så är det ett axiom. Så är oftast inte fallet. Kom ihåg att de flesta som sitter i kundtjänsten har aldrig någonsin gjort det många av oss här gör på veckobasis. De har ingen aning om hur många poäng du får när du bokat en Swiss codeshare på Thai-metall till Bangkok och krediterar poängen till EuroBonus. Även om de kanske inte ljuger medvetet, så är deras svar sällan korrekt och baserat på fakta.

Fråga istället här på forumet så kommer du att få ett korrekt svar om det går att få fram. Det vi däremot inte kan hjälpa dig med är tex att boka om en bokning - då måste du prata med bolaget du bokat hos. De kan även, enklare än vad vi kan, upplysa om ev kostnader för en ombokning.

7) Du blir alltid lurad av hyrbilsfirmor

Hyrbilar är en djungel som får flygbiljetter att framstå som triviala. Det verkar omöjligt att hyra en bil där man inte blir lurad på något sätt genom bolagens olika up-sells.

Man ska akta sig noga för 3dje-parts firmor där man får en voucher för inlösen. Ofta tillkommer någon försäkring eller så hävdar bolaget att vouchern inte täcker hela beloppet. Det händer även att man inte alls får den typ av bil man bokat. e-bilhyra.se tycker tex att en cab kan vara en bil med fast monterat tak.

Hämtade ut årets första hyrbil på Bromma flygplats idag (men långt ifrån sista). Om det är fler som bokat där så kan jag tipsa om att Avis har flyttat från sin tidigare plats inne i terminalen vid bagagebandet, till en byggbarack utanför terminalen, precis där flygbussen och SL-bussen stannar. Tog max 20 sekunder att hämta bilen, får se hur lång tid det tar att få poängen.

Hämtade ut årets första hyrbil på Bromma flygplats idag (men långt ifrån sista). Om det är fler som bokat där så kan jag tipsa om att Avis har flyttat från sin tidigare plats inne i terminalen vid bagagebandet, till en byggbarack utanför terminalen, precis där flygbussen och SL-bussen stannar. Tog max 20 sekunder att hämta bilen, får se hur lång tid det tar att få poängen.

Tack för info - har 27st hyror där

Inne på bilhyra #3, inte helt nöjd med att åka från AVIS på Klarabergsgatan, ta centralbron söderut och vid ingången till Söderledstunneln (dvs under Hilton på Slussen eller ca 4 min färd från Centralen för utsocknes läsare) upptäcka att den direkt varnar för låg spolarvätska. Suck... inte vad man vill ha i vinterväglaget. Fick åka och köpa en dunk, innehållet fick bilen, kvittot skall AVIS få. Lite dåligt att dom inte kontrollerade detta innan. En spricka i framrutan också, stod inte med som deklarerad på avtalet.

Toppen