Känns som vi måste hålla koll på Herr
@agehall ´s budord:
Jag refererar till 2 punkter som kan vara aktuella för oss:
3) Kundtjänst har ingen koll
Många förleds att tro att bara för att flygbolagets kundtjänst säger A eller B, så är det ett axiom. Så är oftast inte fallet. Kom ihåg att de flesta som sitter i kundtjänsten har aldrig någonsin gjort det många av oss här gör på veckobasis. De har ingen aning om hur många poäng du får när du bokat en Swiss codeshare på Thai-metall till Bangkok och krediterar poängen till EuroBonus. Även om de kanske inte ljuger medvetet, så är deras svar sällan korrekt och baserat på fakta.
Fråga istället här på forumet så kommer du att få ett korrekt svar om det går att få fram. Det vi däremot inte kan hjälpa dig med är tex att boka om en bokning - då måste du prata med bolaget du bokat hos. De kan även, enklare än vad vi kan, upplysa om ev kostnader för en ombokning.
7) Du blir alltid lurad av hyrbilsfirmor
Hyrbilar är en djungel som får flygbiljetter att framstå som triviala. Det verkar omöjligt att hyra en bil där man inte blir lurad på något sätt genom bolagens olika up-sells.
Man ska akta sig noga för 3dje-parts firmor där man får en voucher för inlösen. Ofta tillkommer någon försäkring eller så hävdar bolaget att vouchern inte täcker hela beloppet. Det händer även att man inte alls får den typ av bil man bokat. e-bilhyra.se tycker tex att en cab kan vara en bil med fast monterat tak.
_____________________________________
Nu hoppas jag bara att denna kampanj ger oss rätt, inte roligt att sitta med 20 värdelösa bilhyror