Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Inne på bilhyra #3, inte helt nöjd med att åka från AVIS på Klarabergsgatan, ta centralbron söderut och vid ingången till Söderledstunneln (dvs under Hilton på Slussen eller ca 4 min färd från Centralen för utsocknes läsare) upptäcka att den direkt varnar för låg spolarvätska. Suck... inte vad man vill ha i vinterväglaget. Fick åka och köpa en dunk, innehållet fick bilen, kvittot skall AVIS få. Lite dåligt att dom inte kontrollerade detta innan. En spricka i framrutan också, stod inte med som deklarerad på avtalet.

Volvo XC60? Hade i så fall exakt samma upplevelse. De kompar spolarvätska och sprickan är redan noterad av Avis :)

Jag hade en hyra förra helgen, rabatter och Eurobonusnummer stämmer i mitt kontrakt (poängen har inte kommit än, men det är inte heller förväntat). Noterade dock att summan på kontraktet inte stämde överens med vad som dragits på mitt kreditkort.
Vid kontakt med Avis meddelade de att jag kört en större bil än vad jag bokat.. visserligen korrekt, men gratisuppgraderingen kändes plötsligt mindre attraktiv...telefonisten höll med om att detta var konstigt och betalade tillbaka mellanskillnaden.

Har samma problem och har både mailat och pratat med personalen på stationen men de kan inte förklara avgiften som påförts. Ska se hur det blir med nästa faktura.

Last edited:
Det var intressant att de sa, det skulle underlätta att inte hämta ut den vid något tillfälle. Jag måste förmodligen ta mig in till stan i morgon för att flytta bilen då det bara är 24 timmar man får stå.

Står det bara ett P? Då är det fre-mån som gäller och inte 24 timmar.
"Skylten betyder att det är ”fri parkering”. Oftast gäller den så kallade 24 timmarsregeln. Detta innebär att du får parkera i 24 timmar under vardagar. Under dag före helgdag och helgdagar gäller fri parkering. Obs! Om du parkerar på en fredag och tänker stanna över helgen får du Måndagen på köpet. Dvs, Du behöver inte flytta bilen förrän klockan 24:00 på Måndags kvällen."

Toppen