Tänkte bara ge en liten uppdatering angående vår hyra på Malta där det debiterades €25 för sen upphämtning.
Två månader efter reklamation har de fortfarande inte svarat så jag ringde dem. Svaret var att upphämtning 20.00-08.00 har en obligatorisk avgift.
Inga argument alls bet om att det stod vid bokning att alla obligatoriska avgifter ingick, att de vet tiden och avgiften, varför då inte berätta om den. Inga som helst notiser om att lokala obligatoriska avgifter kan till komma o.s.v o.s.v..... Det var helt omöjligt för dem att betala tillbaka någonting inga andra förslag kom heller, kanske lite rabatt på kommande hyra eller liknande kunde ges, koster dem i princip ingenting.....
Först efter att jag drog argumentet att 250:- är ganska lite pengar för att förlora en kund och att jag kommer sluta göra reklam för dem så veknade och det gick plötsligt att betala tillbaka som goodwill.
Påtalade också att man enligt mejlet man fick som bekräftelse på reklamationen inte behövde betala förrän de lämnat besked men att de ändå drog pengarna direkt. "Ja så är det, kortbetalning dras ändå direkt, bara om man betalar via faktura kan man vänta". Visste inte ens att faktura var ett betalningsalternativ ?!
Angående min andra fråga som jag mejlat dem så är det nästan 2 månader på det också, lär nog aldrig höra något och det var ändå en mycket simpel fråga om hur man använder en rabatt (AWD kod) som de skickat i reklammejl men som inte accepteras på sidan

Föga imponerad och man känner sig inte direkt "Preffered" som kund
Positivt kanske att vi nu får prova några andra uthyrare när vi bokat med Hertz, Cicar och i.o.f.s. tidigare använda Sixt, till kommande resor.